کاربردهای روش‌ میکرودرم آبریژن چیست؟

کاربردهای-روش‌-میکرودرم-آبریژن-چیست؟

همه ی ما از داشتن پوستی سالم و یکنواخت لذت می بریم. اما، به مرور زمان و با افزایش سن، پوست ما طراوت خود را از دست می دهد و لک ها یا فرورفتگی هایی در آن ایجاد می شود. خوشبختانه، روش های زیادی وجود دارد که با کمک آن می توانیم از پوست خود مراقبت کنیم. میکرودرم ابریژن یکی از آنهاست. احتمالاً نام آن را بارها شنیده اید، شاید هم به فکرتان رسیده که این روش را تجربه کنید.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن درمانی غیر تهاجمی است و به آرامی پوست شما را لایه برداری می کند. بعد از چند جلسه درمان با میکرودرم پوست شما صاف تر، روشن تر و یکنواخت تر می شود. میکرودرم ابریژن (که متخصص پوست آن را انجام می دهد) با میکرودرم خانگی که خودتان در خانه با یک کیت مخصوص انجام می دهید، تفاوت دارد. درمانی که متخصص پوست انجام می دهد، کمی بیشتر به پوست نفوذ می کند. میکرودرم ابریژن برای هر رنگ پوستی، امن و مناسب است.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مفید است؟

در بسیاری از مواقع، مشکلات پوستی کوچک و خفیف و می‌توانند تاثیر بسیار فراوانی را بر روی زیبایی شما بگذارند و هزینه‌های نگهداری پوست شما را به میزان قابل توجّهی افزایش دهند. میکرودرم ابریژن روشی ارزان و در عین حال کارآمد برای رفع مشکلات پوستی جزئی تلقّی می‌شود و می‌توان با تکرار آن نتایج مناسبی را کسب کرد. در این قسمت می‌توانید با تعدادی از مشکلاتی که می‌توان با استفاده از این روش آن‌ها را درمان کرد آشنا شوید.

کاربردهای میکرودرم آبریژن:

۱) از بین بردن لک‌های حاملگی:

لک‌های حاملگی از دیگر مواردی هستند که می‌توانند زیبایی بانوان را پس از اتمام دوره‌ی بارداری تحت تاثیر قرار دهند. متخصصین زیبایی در بیشتر موارد برای درمان کامل این عارضه از درمان‌های دارویی به همراه میکرودرم استفاده می‌‌کنند تا بازده کلّی روش درمانی افزایش یابد ولی باید به این نکته توجّه داشته باشید که میکرودرم ابریژن به تنهایی توانایی از بین برد کامل این لک‌ها را ندارد و تنها موجب کم رنگ شدن آن‌ها می‌شود و به همین دلیل است که از این روش به عنوان یک درمان کمکی برای از بین بردن لک‌های حاملگی استفاده می‌شود.

۲) درمان آکنه با استفاده از میکرودرم ابریژن:

میکرودرم ابریژن درمانی مناسب برای از بین بردن آکنه‌های خفیف می‌باشد و شما می‌توانید با چند جلسه‌ی درمانی قسمت عمده‌ای از آکنه‌های پوستی خود را برطرف نمایید و زیبایی و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. قیمت ارزان این تکنیک مزیّت اصلی این آن نسبت به لیزر درمانی محسوب می‌شود و شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی بسیار کم‌تری مشکل آکنه‌های پوستی خود را برطرف نمایید.

۳) جوش‌های سر سیاه:

جوش‌های سر سیاه از دوره‌ی نوجوانی پدیدار می‌شوند و می‌توانند زیبایی قسمت‌هایی همچون بینی و گونه شما را تحت تاثیر قرار دهند. میکرودرم ابریژن یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌ها برای درمان جوش‌های سرسیاه می‌باشد و شما با استفاده از این روش می‌توانید در طی ۱ تا ۲ دوره‌ی درمانی بسیاری از این جوش‌ها را از بین ببرید و زیبایی خود را بار دیگر بدست آورید.

 ۴) کوچک کردن منافذ پوست:

باز شدن منافذ پوست یکی از مشکلات عمده در خانم‌ها و آقایان می‌باشد. یکی از راههای درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریژن است. بعد از چند جلسه درمان به علت بافت سازی و محکم‌تر شدن پوست منافذ پوستی نیز کوچکتر می‌شود.

۵) یکنواخت شدن رنگ پوست صورت با استفاده از میکرودرم ابریژن:

برخی از بانوان از متفاوت بودن رنگ پوست قسمت‌های مختلف صورت خود شاکی هستند و این مشکل با لک‌های پوستی ارتباطی ندارد. میکرودرم ابریژن مناسب‌ترین تکنیک برای افزایش شفّافیت پوست صورت محسوب می‌شود و متخصصین زیبایی امروزه بطور گسترده‌ از این تکنیک برای رفع این نوع مشکلات زیبایی استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید با چند جلسه‌ی درمانی این مشکل را بطور کامل برطرف نمایید و شفافیت پوست خود را افزایش دهید.

۶) درمان آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی:

مواجهه‌ی طولانی مدّت با نور خورشید موجب وارد شدن آسیب‌هایی به پوست می‌شود و روند پیری پوست را تسریع می‌کند. میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های درمانی بسیار موثّر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از آفتاب سوختگی می‌باشد و شما می‌توانید از خاصیت لایه برداری این فرایند زیبایی برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده نمایید.

۷) درمان روزاسه با کمک میکرودرم ابریژن:

روزاسه یکی دیگر از مشکلات پوستی شایع در سنین میانسالی می‌باشد و به دلیل سیر مزمن خود به روش‌های درمانی مختلف پاسخ نمی‌دهد. این عارضه‌ی پوستی بیشتر نواحی مختلفی همچون: بینی، گونه‌ها و پیشانی را درگیر می‌کند و با تغییر رنگ پوست این نواحی موجب افت زیبایی صورت می‌شود. میکرودرم ابریژن یکی از بهترین و کارآمد‌ترین روش‌ها برای درمان روزاسه تلقّی می‌شود و زیباجویان بسیاری از سراسر جهان برای انجام این پروسه به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند

۸)  تنظیم ترشّح غدد چربی با استفاده از میکرودرم ابریژن:

خشکی پوست و ترک‌های پوستی خفیف از دیگر مشکلاتی هستند که زیباجویان از آن‌ها شکایت دارند و استفاده‌ی مداوم از کرم‌های مرطوب کننده در دراز مدّت از بازده مناسبی در زمینه‌ی درمان این مشکل برخوردار نیست. میکرودرم ابریژن با لایه برداری پوست و تحریک خفیف آن می‌تواند راهکار مناسبی برای درمان خشکی پوست شما باشد و می‌توان با استفاده از این تکنیک در مدّت زمان کوتاهی مشکل خشکی پوست را بطور کامل برطرف کرد.

روش انجام میکرودرم ابریژن:

در ابتدا پوست تمیز می‌شود و از آرایش و چربی کاملاً پاک می‌گردد. سپس به مدت لازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که توسط پزشک متخصص پوست تعیین می‌گردد، سایش در جهات مختلف و روی قسمتهای گوناگون انجام می‌شود. زمان لازم حدوداً 30-20 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن است. پس از درمان، قرمزی سطحی در پوست ایجاد می‌شود که ممکن است به مدت چند ساعت باقی بماند و به مرور از بین می‌رود.

پس از خاتمه درمان، صورت پاک و سپس شسته می‌شود. یک کرم قابض (مثل اکسید دو زنک یا کالامین) به محل مالیده می‌شود. ممکن است پوسته ریزی مختصری پس از درمان ایجاد شود. بجز مصرف ضد آفتاب مراقبت خاصی پس از درمان لازم نیست و این روش برای افرادی که کار می‌کنند مناسب می‌باشد. تعداد جلسات درمانی، بر حسب تمایل بیمار قابل تغییر می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید