سابسیژن در مطب زیبایی دکتر رادا خانیان

سابسیژن

در روش سابسیژن برای درمان و رفع جای جوش از روش آزاد کردن بافت های همبندی یا بافت های فیبروتیک استفاده می شود. سابسیژن با وسیله ای استاندارد دارای سوزن های خاص به نام سوزن نوکور انجام می شود. روش سابسیژن برای درمان جای جوش یا به اصطلاح درمان جوشگاه های عمیق ناشی از اکنه انجام می شود. سوزن مخصوص وارد بافت فیبروتیک می شود و به صورت افقی بافت های فیبروتیک بریده می شوند.

در درمان جای جوش، جای زخمهای وسیع نظیر سالک، چین و چروک های عمیق صورت نظیر خط خنده و خط اخم و….، جوانسازی پوست در پوستهای مسن و دچار چروک های وسیع ایجاد کرده است.

بهبودی سریع شما بعد از انجام سابسیژن به نوع پوست بستگی دارد .

اما معمولا:

• قرمزی و تورم 2 تا 3 روز ادامه خواهد داشت.
  • درد بعد از آن سریع از بین می رود.
  • کبودی نیز طی 2 تا 10 روز رفع می شود.

عوارض جانبی سابسیژن:

• ورم دار شدن پوست پیرامون محل جراحی به دلیل تلنبار شدن خون
  • احساس درد
  • هماتومبه دلیل خونریز

چند جلسه سابسیژن برای رفع اسکار اکنه و جوش کافی است ؟

پوست اشخاص با یگدیگر متفاوت است بنابراین نمی توان برای همه افراد تعداد دقیقی از جلسات را در نظر گرفت. تعداد جلسات مورد نیاز برای سابسیژن به توانایی کلاژن سازی پوست، نوع فرورفتگی بوجود آمده و میزان عمق فرورفتگی آن بستگی دارد. اما برای درمان اسکارهای با عمق متوسط 3 تا 6 جلسه با فاصله زمانی یک ماهه لازم است.

آیا درمان جای جای آکنه تحت سابسیژن دردناک است؟

برای حداقل رساندن درد درمان تحت بی حسی موضعی انجام می شود و سابسیژن توسط اکثر بیماران به خوبی تحمل می شود.

نتایج سابسیژن دائمی است؟

بله ، نتایج سابسیژن دائم می باشد.

مزایای سابسیژن:

ارزان بودن:

این روش تقریبا روشی ارزان برای درمان جای آکنه است.

موثربودن روش :

این روش موثرترین درمان برای برطرف شدن تورفتگی ناشی از آکنه است و ازعوارض جانبی بسیار کمتری برخوردار است.

بدون درد:

این روش که با تزریق بی حسی موضعی انجام می شود ، یک درمان نسبتاً بدون درد است و آسیب چندانی در پی ندارد.

ساعات کاری