سوالات متداول هایفوتراپی

سوالات متداول هایفوتراپی

هایفوتراپی تکنیکی است که برای جوانسازی صورت، برطرف کردن افتادگی پوست و شل شدگی آن کاربرد دارد و روشی غیر تهاجمی بوده و به پوست  صدمه ای نمی رساند. در عمل هایفوتراپی لایه های عضلانی  هدف ماست،  به طور واقع این تکنیک روی لایه های درم پوست موثر می باشد. پزشکان متخصص به وسیله ی هایفوتراپی می توانند مورد های، برطرف کردن غبغب، سفت شدن پوست، درمان افتادگی پوست، برطرف کردن چروک های صورت، برطرف کردن افتادگی زیر چانه و لیفت ابرو را انجام دهند . در ادامه مطالب به سوالات متداول هایفوتراپی اشاره خواهیم داشت.

مزایای هایفوتراپی چیست ؟

مزایای هایفوتراپی در این است که فقط در یک جلسه و بصورت سرپایی و بدون عارضه ای نتایج ماندگاری را برای فرد به همراه می آورد و آثار پیری را رفع می نماید و ظاهر زیبایی را در پوست صورت ایجاد می نماید.  از مهمترین مزایای هایفوتراپی می توان به سفت کردن پوست در ناحیه گردن، پیشانی، اطراف چشم ها و دهان اشاره کرد .

سوالات نمتداول هایفوتراپی در کلینیک دکتر رادا خانیا

اثرات هایفوتراپی چقدر باقی می‌ماند؟

نتایج هایفو دائمی است و تا شش ماه پس از درمان، به تدریج بهبود پیدا می‌کند. اگر چه روند افزایش سن شما متوقف نمی‌شود. در روش هایفو نیز مانند هر درمان ضدپیری دیگری، شش ماه پس از انجام درمان پوست شما به طور طبیعی به روند پیر شدن خود ادامه می‌دهد. اما هایفو می‌تواند به مدت ۲۴ ماه پس از درمان، پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر برای شما به ارمغان بیاورد.

درمان هایفوتراپی چقدر بی‌ خطر است؟

درمان هایفو از التراسوند آزمایش شده و بی‌خطر استفاده می‌کند که در مطالعات بالینی روی ۳۵۰ هزار بیمار معالجه شده در سراسر جهان موثر بوده است. اولتراسوند بیش از ۵۰ سال است که بی هیچ خطری در زمینه پزشکی استفاده می‌شود. هایفو (که به آن اولتراپی نیز گفته می‌شود)، یکی از معدود معالجاتی است که برای تمام انواع پوست بی‌خطر است. زیرا از امواج التراسوند استفاده می‌کنند و لایه‌های فوقانی پوست که سلول‌های رنگدانه در آن قرار دارند را دور می‌زند.

هایفوتراپی چقدر دردناک است؟

ممکن است هایفو اندکی ناراحتی ایجاد کند. سطح ناراحتی آن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد اما این ناراحتی پس از اتمام دریافت انرژی التراسوند پایان می‌یابد. در حین انجام درمان، ورود انرژی به اعماق پوست خود را احساس می‌کنید و این نشان می‌دهد که فرایند تولید کلاژن آغاز شده است.

چه کسانی کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستند؟

افرادی که تمایل دارند همیشه جوان بمانند می توانند از این روش از سن 30 سالگی که شروع شل شدن پوست است بهرمند شوند. اصولا شلی وافتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی های بیشتر می دهد. در افرادی که افتادگی زیاد دارند وتمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال و ‭HIFU‬ استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید. همچنین افرادی که می خواهند وزن کم کنند ونگران شل شدن صورت وگردن هستند می توانند از این روش استفاده کنند.

تزریق چربی و هایفوتراپی در مرکز دکتر رادا خانیان
تزریق چربی و هایفوتراپی در مرکز دکتر رادا خانیان

آیا پس از انجام دادن هایفوتراپی  لکی به روی پوست به وجود می آید ؟

در این روش هیچ لکی روی پوست به وجود نمی آید و دلیل آن این است که در هایفوتراپی لایه عضلانی تحت تاثیر قرار داده می شود  و لایه درم پوست را مورد هدف قرار می دهد.

کاندیداهای نامناسب هایفوتراپی چه کسانی هستند؟

افراد دچار آسیب دیدگی یا زخم‌های باز، آکنه کیستیک، جای زخم موجود، ایمپلنت‌های مکانیکی یا پوستی، پرکننده‌های پوست یا سایر اقلام تزریقی، وسایل برقی کاشته شده یا ایمپلنت‌های فلزی در ناحیه صورت یا ناحیه تحت درمان، افراد باردار یا مادران شیرده، افراد دچار آنژیوکاردیوپاتی (قلب)، فشار خون بالا و بیماری‌های کبدی- کلیوی، بیماری‌های پوستی از جمله AIDS و HIV افراد دارای پوست بسیار حساس یا آلرژیک از جمله دارای آلرژی به پروتئین، نباید تحت درمان با هایفوتراپی قرار بگیرند.

آیا پس از هایفوتراپی واقعا هیچ عوارضی بروز نمی کند؟

عملا بجز مختصر قرمزی که طی یک ساعت از بین می رود وگاها مختصر تورم که آن هم طی چند ساعت محو می شود اتفاق دیگری نمی افتد. دربعضی موارد ممکن است پوست ناحیه به لمس حساس شود که آنهم یکی دو روزه خوب میشود.

چه تغییراتی را پس از انجام هایفو مشاهده می کنیم؟

با انجام یک جلسه هایفوتراپی کشیده شدن ابروها، گونه ها، خط فک مشاهده میشود. عمق خط خنده کاهش می یابد، افتادگی گوشه لب ها کمتر می شود، خطوط پنجه کلاغی دور چشم صاف تر می شوند، همچنین شلی گردن و غبغب تا حدودی اصلاح می شود.

هایفوتراپی در کلینیک زیبایی دکتر رادا خانیان کرمانشاه

آیا هایفوتراپی برای پوست تیره هم قابل انجام است؟

بله خوشبختانه هر تیپ پوستی می تواند ازروش هایفو استفاده کند. بر خلاف لیزر هایفوتراپی شدن دابلو را احساس می کند ولی نتایج بعد دابلو 2 ماه بهتر مشخص می شود و روند بهبودی طی 6 ماه آینده نیز ادامه دارد وفرد شاهد اثرات بیشتری هایفو زمینه سفت شدن ولیفت شدن صورت وگردن خواهد بود.

مدت زمان هر جلسه چقدر است؟

بسته به ناحیه ای هایفوتراپی انجام میشود بین 30 تا 60 دقیقه می باشد. این روش کاملا راحت وبدون درد است و حتى حين انجام هایفوتراپی بیمار در حالت نشسته قرار می گیرد.

روش انجام گرفتن عمل هایفوتراپی چگونه می باشد؟

دستگاهی به روی قسمت های مختلف  پوست کشیده می شود و امواج ماورای صوت به قسمت زیرین پوست بیمار تابانده شده ودراعماق آن قسمت از پوست گرمایی  به صورت موضعی ایجاد می کند که منجر به از بین رفتن   کلاژن های قدیمی  می گردد . در نهایت  کلاژن های جدیدتری به وجود می آیند و پوستی بدون چروک به دست خواهد آمد.

نمونه کارهای هایفوتراپی در مطب دکتر رادا خانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید