آیا کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت موثر است؟

آیا کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت موثر است؟

لک‌های پوستی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد است که آن‌ها را آزرده و نگران کرده است. همین امر سبب شده که به دنبال راه حل‌های موثر برای درمان این لک‌ها باشند. یکی از راه‌هایی که امروزه برای از بین بردن لک‌ها استفاده می‌شود، کربوکسی تراپی است. این روش برای درمان لک صورت بسیار تاثیر گذار بوده و عوارض ناچیزی دارد. اما با این وجود برای افرادی ممنوعیت دارد و نباید از این روش استفاده کنند. کربوکسی تراپی روشی مدرن و در عین حال پر طرفدار است.

کربوکسی تراپی چگونه برای از بین بردن لک صورت انجام می‌شود؟

در کربوکسی تراپی، کربن دی اکسید را به وسیله یک لوله پلاستیکی ، وارد یک مخزن می کنند. این کار با دقت زیادی باید انجام شود، زیرا میزان کربن دی اکسید وارد شده باید کنترل شده باشد.  علاوه بر آن لوله ی‌استریل دارای فیلتر مخصوصی است که ناخالصی‌های گاز را قبل از ورود به پوست جدا می‌کند. بعد از این مرحله گاز از طریق سوزن نازک به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود. گاز کربن دی اکسید، سبب افزایش گردش خون می‌شود. رابطه مستقیم کربوکسی و درمان لک سبب شده که پس از تزریق در آن ناحیه کلاژن تولید شود و لک پوستی را از بین ببرد.

دوره درمان و کاربرد های دیگر کربوکسی تراپی:

درمان با کربوکسی تراپی برای افراد مختلف دوره درمان متفاوتی دارند. ماندگاری این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: روش زندگی، میزان استرس و … اما به طور کلی بین 2 الی 6 ماه نتیجه می‌دهد. کربوکسی تراپی علاوه بر از بین بردن لک صورت موجب جوان‌سازی پوست می‌شود و علاوه بر آن دارای کاربرد‌های زیر است:

  • کاهش ریزش مو
  • کاهش جوش و آکنه
  • رفع افتادگی پلک
  • کاهش یافتن پف زیر چشم
  • سفت کردن پوست‌های شل

دوره درمان و کاربرد های دیگر کربوکسی تراپی

چه افرادی نباید کربوکسی تراپی برای درمان لک انجام دهند؟

بروز لک‌های پوستی در افراد متفاوت است و برای درمان این لک‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. پزشک متخصص برای درمان لک‌های پوستی با معاینه و مشاهده لک‌ها بهترین روش را توصیه می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که برخی از افراد نباید از روش کربوکسی تراپی و درمان لک استفاده کنند. برخی از این افراد شامل:

  • افرادی که نارسایی کلیه دارند.
  • افرادی که تحت درمان با روش دیالیز هستند.
  • خانم‌های باردار و یا در دوره شیردهی باشند.
  • افرادی که به بیماری سرطان مبتلا هستند.
  • افرادی که بیماری مغزی دارند.
  • افرادی که در دوره درمان شیمی درمانی هستند.
  • افرادی که بیماری صرع دارند.
  • افرادی که به بیماری گلوکم یا آب سیاه مبتلا هستند.

عوارض کربوکسی تراپی:

در روش کربوکسی تراپی و درمان لک عارضه چندانی وجود ندارد. عوارض این روش درمان بروز درد و قرمزی خفیف در محل تزریق است. علاوه بر آن احساس گرما و صدای خش خش در پوست که آن هم بعد از چند روز از تزریق بدون نیاز داشتن به درمان خاصی رفع خواهد شد. برخی موارد خاص وجود دارد که امکان دارد متورم شود و این تورم بستگی به افراد دارد و مقدار ثابتی ندارد. زمانی که با چنین شرایطی مواجه شدید، اصلا جای نگرانی نیست. زیرا این تورم بعد از گذشت حداکثر 48 ساعت از بین می‌رود. برای از بین رفتن این تورم نیاز به مراجعه به پزشک نیست.

مزایای کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت:

کربوکسی تراپی روشی است که علاوه بر از بین بردن لک صورت مزایای دیگری دارد. مانند:

  1. استفاده از این روش هیچ گونه عارضه ی‌ جدی برای انسان ندارد.
  2. برای کربوکسی تراپی و درمان لک نیاز به بیهوشی نیست.
  3. هیچ گونه درد و خونریزی و جراحتی دیده نمی‌شود.
  4. این روش علاوه بر درمان لک پوست به طور هم زمان مشکلات دیگر پوست را هم برطرف می‌کند.
  5. هزینه درمان با کربوکسی تراپی زیاد نیست.

نکات مهم در مورد کربوکسی تراپی:

کربوکسی تراپی یکی از راه‌های موثر برای از بین بردن لک‌های صورت است. برای استفاده از این روش باید در نظر داشته باشید که با عارضه بسیار کم و کم خطر و بدون درد و … انجام می‌شود. برخی افراد که دچار بیماری‌های خاص هستند نمی‌توانند از کربوکسی تراپی و درمان لک استفاده کنند.

—> مقاله مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی

جهت رزرو نوبت کربوکسی تراپی از کلینیک زیبایی دکتر رادا خانیان کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید