روش های درمانی برای رفع غبغب

بررسی روش های درمانی برای رفع غبغب

غبغب چیست؟

غبغب توده ای از چربی زیر چانه است که بیشتر در افراد چاق دیده می شود و زیاد خوشایند نیست، داشتن غبغب بسیار ناخوشایند است و منجر به بد جلوه دادن چهره ی شما خواهد شد. ساخت چربی در این قسمت بدن میتواند حاکی از این باشد که شما مستعد ابتلا به بیماری های قلبی می باشید؛ نه تنها فقط افراد چاق غبغب دارند بلکه اگر در قسمت فک ماهیچه هایتان آویخته شده و شل باشند شما هم میتوانید دچار غبغب شوید و این در نهایت منجر به از دست دادن شکل صورت خواهد شد این مسئله معمولا بعد از گذر از سن خاصی اتفاق میافتد اما بهتر است همیشه در این مورد محتاط بود.

همچنین یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود فرم صورت ناخوشایند شود و افرادی زیادی به فکر از بین بردن آن باشند؛ غبغب می‌باشد.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای حل این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از آن روش‌ها که می‌تواند زیبایی را به چهره افراد برگرداند؛ لیفت غبغب می‌باشد.

 برای برداشتن غبغب روش‌های مختلفی وجود دارد؛

برخی با عمل جراحی می‌توانند مشکل را حل کنند. البته لیفت غبغب بدون جراحی و با استفاده از نخ شیوه نوین برای افرادی که به هر دلیل دوست ندارند عمل جراحی را انجام دهند؛ صورت می‌گیرد.
– نکته مهمی که در مورد لیفت با نخ وجود دارد این است که نخ‌هایی که برای لیفت مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ جذب پوست می‌شوند و هیچ گونه حساسیتی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

– معمولا برای دیگر قسمت‌های بدن نیز که لیفت با نخ انجام می‌شود چنین نخ‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر فردی قصد لیفت با عمل جراحی را در نظر داشته باشد قبل از عمل پزشک او را ویزیت کرده و فرد را برای عمل آماده می‌کنند. چون این عمل برای زیبایی فرد صورت می‌گیرد بنابراین پس از عمل باید عضلات گردن و زیر چانه سفت شده باشد و خط چانه کمی به عقب رفته باشد.
به همین منظور در قسمتی از گردن و نقطه‌ای که در دید نباشد را انتخاب می‌کنند و برشی را در همان قسمت می‌دهند. پوست اضافی را برداشته شده و چربی‌ها نیز از زیر پوست خارج می‌گردد. گاهی برداشت چربی به صورت مستقیم انجام می‌شود. اما گاهی نیز با لیپوساکشن این کار صورت می‌گیرد.

ساکشن غبغب در مرکز زیبایی دکتر رادا خانیان کرمانشاه

هایفوتراپی:

یکی از موثرترین شیوه جهت لیفت غبغب بدون جراحی؛ هایفوتراپی می‌باشد. دوره درمان و بهبود این روش بسیار کوتاه است. افرادی که دچار غبغب افتاده و شل هستند و به هر دلیلی تمایلی به عمل جراحی ندارند؛ می‌توانند با این روش مشکل خود را حل کنند. در این روش پرتوها و اشعه‌های مافوق صوت را با شدت زیاد و به طور کاملا کنترل شده از پوست عبور می‌دهند و آسیب به لایه‌های عمقی پوست صورت می‌گیرد.

هایفوتراپی غبغب را کوچک و زیبا میکند. تولید کلاژن در جوانسازی و طراوت صورت بسیار موثر است. انجام این روش نیاز به یک جلسه سی تا نود دقیقه زمان دارد. دوره درمان و بهبود این روش بسیار کوتاه و ایمن می‌باشد. بعد از هایفوتراپی فرد نیازی به استراحت ندارد.

لیفت غبغب با نخ:

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی به مرور راه‌های انجام لیفت غبغب آسان‌تر و بدون عوارض جانبی صورت می‌گیرد. هنگامی‌که سن بالا می‌رود و پوست چانه دچار افتادگی می‌شود لازم است برای درمان اقدام کنید. هر چند ممکن است برخی افراد دارای سن بالای نمی‌باشند اما غبغب دارند؛ این افراد ممکن است به صورت ارثی دچار این مشکل شوند. همواره افراد زیادی به دنبال لیفت با روش‌های ساده و آسان هستند.

یکی از راه‌های بدون خطر برای رفع غبغب لیفت با نخ می‌باشد. این روش باعث جوانسازی صورت می‌شود و چهره را جذاب‌تر می‌کند. لیفت با نخ به عنوان یک شیوه کم تهاجم شناخته شده است. برای انجام این روش از نخ‌هایی که قابل جذب هستند استفاده می‌شود. جنس این نخ‌ها با بدن بسیار سازگار می‌باشد و اکثرا از نخ‌های بخیه استفاده می‌شود.

بررسی روش های درمانی برای رفع غبغب

لیفت به وسیله این نخ‌ها باعث کشش قسمت افتاده و شل شده پوست می‌باشد. در این روش از بیهوشی عمومی استفاده نمی‌کنند؛ زیرا هیچ برشی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود و فرد احساس درد یا ناراحتی ندارد. بلکه به وسیله سوزن‌های ریز؛ نخ‌ها را وارد پوست می‌کنند و منافذ نیز به راحتی درمان می‌شوند. اگر غبغب سبب شده از چهره خود راضی نباشید و قصد عمل آن را دارید؛ لیفت با نخ بهترین و راحت‌ترین شیوه برای شما می‌باشد.

مزایا و مراقبت‌های بعد از لیفت غبغب با نخ:

افرادی که قصد دارند لیفت غبغب با نخ را انجام دهند؛ نیاز به سی تا چهل و پنج دقیقه زمان دارند. ماندگاری این روش دو سال یا بیشتر می‌باشد. افرادی که دارای پوستی شل و افتاده در زیر چانه خود هستند؛ می‌توانند با آرامش خاطر لیفت با نخ را انجام دهند. موادی که در تولید این نخ‌ها استفاده می‌شود؛ کاملا با بدن سازگار است و فرد را دچار حساسیت نمی‌کند.
این نخ‌ها به راحتی جذب پوست می‌شوند. نخ‌ها در قسمتی که عصب‌ها و رگ‌های خونی وجود دارند؛ جاگذاری نمی‌شوند. به همین دلیل هیچ نوع آسیبی به صورت و چانه نمی‌رسد و ریسک عمل به کمترین حد خود می‌رسد. با وجود انواع نخ‌ها و شیوه‌های مختلف برای لیفت با نخ؛ پزشک می‌تواند با توجه به نیازهای فرد مناسب‌ترین شیوه را انتخاب کند.

لازم است بعد از لیفت با نخ؛ نکاتی را مد نظر داشته باشید:

*بر روی قسمت‌های خارج شدن نخ‌ها و تزریق از کرم آنتی‌بیوتیک استفاده کنید. پزشک حتما آن را برای شما تجویز می‌کند.

*بعد از درمان غبغب می‌توانید مقداری یخ را بر روی گردن خود قرار دهید. بهتر است در مدت زمان دو روز؛ هر دو ساعت از کمپرس سرد به مدت بیست دقیقه استفاده کنید.
*هرگز سه شب اول بعد از عمل به روی پهلو نخوابید. بهترین شیوه خوابیدن به پشت می‌باشد. سعی کنید سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

*تا پنج روز از فشار دادن و یا مالیدن گردن و صورت خودداری کنید.

*به مدت چهارده روز از رفتن به سونا؛ حمام آفتاب؛ جکوزی؛ حمام بخار دوری کنید.

*لازم است به مدت سه هفته از رفتن به دندانپزشکی و انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید.

نمونه کارهای ساکشن غبغب در مرکز زیبایی دکتر رادا خانیان

دیدگاهتان را بنویسید