بررسی فواید بی نظیر ویتامین C برای پوست

بررسی فواید بی نظیر ویتامین C برای پوست

به نظر شما چه فرآورده‌هایی دارای ویتامین سی هستند؟ با بررسی فواید ویتامین سی، به خواص این ویتامین و تاثیر آن بر روی عملکرد بدن پی می‌برید. ویتامین‌ها برای بهبود عملکرد بدن، کمک شایانی می‌کنند. یکی از بهترین انواع ویتامین‌ها که برای پوست و مو، تقویت سیستم ایمنی و… بسیار با اهمیت است، ویتامین سی نام دارد.

رابطه مستقیم پوست و ویتامین C:

با دیدن پرتقال، لیمو و سایر مرکبات، انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین سی به یادتان می‌آید. تمامی مرکبات برای جلوگیری از سرماخوردگی بسیار موثر هستند، چرا که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در برخورد با ویروس، تقویت می‌کند. این یکی از خواص موثر ویتامین سی است. فواید ویتامین سی برای پوست، یکی دیگر از خواص با اهمیت آن است. در واقع پوست با ویتامین سی رابطه مستقیم دارد به طوری که بعد از مدتی استفاده می‌توانید، خواص معجزه آسایش را بر روی پوست ببینید‌.

بررسی فواید بی نظیر ویتامین C برای پوست

تامین ویتامین سی برای پوست:

فواید ویتامین C برای پوست زیاد است. پس شما علاوه بر مرکبات باید بدانید که از چه راهی می‌توانید، ویتامین سی مورد نیاز پوست خود را تامین کنید.  می‌دانید که ویتامین سی محلول در آب است. این ویتامین پر خاصیت در بدن تولید نمی‌شود. شما باید تمام مکمل‌های غذایی که دارای ویتامین سی هستند را مصرف کنید، تا بدنتان دچار کمبود ویتامین سی نشود. علاوه بر آن قرص‌هایی را برای تامین این نوع ویتامین تهیه دیده‌اند که شما می‌توانید از داروخانه دریافت کنید. مرکبات مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت یا انواعی از سبزیجات‌ها مثل اسفناج، فلفل دلمه و…سرشار از ویتامین سی هستند.

بررسی فواید بی نظیر ویتامین C برای پوست

 ویتامین C چه تاثیری بر روی پوست می گذارد؟

ویتامین سی درکلاژن سازی پوست نقش مهمی را ایفا می‌کند. کلاژن یکی از پروتئین‌های اصلی پوست است. ویتامین سی به علت آنتی اکسیدان بودن (یعنی مراقبت پوست در برابر آسیب‌‌ها از جمله رادیکال‌های آزاد) می‌تواند به تحریک کلاژن سازی کمک کند. کلاژن باعث می‌‌شود که پوست جوان و شاداب بماند. اگر بخواهیم به طور کلی  فواید ویتامین سی برای پوست را در نظر بگیریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک
  • شفافیت و درخشندگی پوست
  • درمان آسیب‌های موضعی
  • آبرسانی
  • کاهش لکه‌های ناشی از جوش یا نور خورشید

با ویتامین سی پیر نشو!

شما علاوه بر مصرف ویتامین سی به صورت خوراکی، می‌توانید به صورت موضعی هم از کرم‌های حاوی ویتامین سی برای جوان سازی و ترمیم آسیب‌های پوست خود استفاده کنید. البته استفاده از کرم برای پوست، جواب بهتری به شما می‌دهد. اما به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از ویتامین سی، باید روتین پوستی خود را به درستی انجام دهید.

بررسی فواید بی نظیر ویتامین C برای پوست

همین حالا می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ( تماس تلفنی: 09186128700 یا فرم رزرو نوبت در سایت) با بخش پذیرش کلینیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید