تاثیر مکمل‌های کلاژن بر پوست

تاثیر مکمل‌های کلاژن بر پوست

پروتئین تمام سازوکارهای بدن را مدیریت می‌کند کلاژن جز مهمترین و اصلی‌ترین پروتئین‌هایی است که در زیبایی پوست تاثیر می‌گذارد و سبب جوانسازی آن می‌شود کلاژن در ابتدای تولد توسط بافت‌ها تولید شده اما به مرور سطح تولید آن کاهش می‌یابد یا به عبارتی کند می‌شود برای تامین کمبود کلاژن مکمل‌هایی وجود دارند که مصرف آن برای حفظ جوانسازی و شادابی پوست توصیه می‌شود.

 تعریف کلاژن:

کلاژن Collagen واژه یونانی بوده و تحت عنوان فراوان‌ترین پروتئین در بدن شناخته می‌شود کلاژن نقش‌های مختلفی را در بدن ایفا می‌کند که از جمله آن می‌توان به ساختن استخوان، بافت پوستی، تاندون، عضلات و ….. اشاره کرد. در واقع کلاژن مانند چسب عمل کرده و سلول‌های مختلف را در کنار هم قرار می‌دهد و سبب انسجام آنها می‌شود نقش مهم و موثر کلاژن در بدن برای پوست است به نحوی که کلاژن را به عنوان ساختار پشتیبان پوست می‌دانند. با دیدن پوستی جوان و درخشان به سالم بودن روند کلاژن‌سازی پی می‌برید.

تاثیر مکمل‌های کلاژن بر جوانسازی

تاثیر مکمل‌های کلاژن بر جوانسازی:

با افزایش سن روند کلاژن‌سازی در بدن کند می‌شود به همین دلیل شاهد به وجود آمدن چین و چروک‌هایی در زیر یا گوشه چشم یا خط لبخند در کهنسالان هستیم. اما می‌شود با مصرف مکمل‌های کلاژن کمی روند کلاژن سازی را سرعت بخشید و مقدار آن را در بدن افزایش داد مکمل‌های کلاژن به شکل‌های پودری و قرصی در بازار موجود هستند که در بدن کلاژن سازی انجام می‌دهند. وقتی فردی مکمل کلاژن مصرف کند عوامل موثر را بر روی پوست خود مشاهده خواهد کرد:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • الاستیسیته ساختن پوست
  • تقویت مو و ناخن
  • کم شدن درد استخوان

تاثیر مکمل‌های کلاژن بر جوانسازی

با مکمل کلاژن همیشه جوان بمانید.

کلاژن، مهمترین پروتئین است که به صورت طبیعی در بافت پیوندی پوست مفاصل تاندون یافت می‌شود با افزایش سن کاهش تولید کلاژن رخ می‌دهد و پزشکان برای جبران کمبود کلاژن مصرف مکمل‌های کلاژن را توصیه می‌کنند. توجه داشته باشید که هیچگاه خودسرانه، مصرف مکمل کلاژن را آغاز نکنید.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید