تفاوت بوتاکس و ژل در چیست؟

تفاوت بوتاکس و ژل در چیست؟

بوتاکس و ژل ، درمان های زیبایی هستند که به صورت تزریق و در مطب پزشک انجام می‌شوند. این روش ها تهاجمی نیستند و نیاز به هیچ‌گونه عمل جراحی ندارند. با این وجود به نظر می‌رسد این دو روش بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

به گفته‌ی انجمن جراحان آمریکا درمان با بوتاکس و فیلر ‌ها بسیار رایج هستند. در سال ۲۰۱۵ بیش از نه میلیون درمان با بوتاکس و فیلر انجام شده است.بوتاکس شامل باکتری‌های خالص شده است که ماهیچه ‌ها را فریز می‌کند. تزریق بوتاکس به کاهش خطوط و چروک‌های پوست کمک می‌کند. ژل ها شامل موادی هستند که با خاصیت پرکنندگی در نقاطی از پوست که ضعیف شده‌اند باعث بهبود جلوه‌ی پوست می‌شوند.

تفاوت بوتاکس و ژل در چیست؟

 

این حالت ضعف و نازکی معمولا در گونه‌ها، لب‌ها و اطراف دهان بیشتر دیده می‌شود.یکی از بهترین روش های رفع چین و چروک لب بالا تزریق ژل می باشد.در انتخاب این دو روش باید به تفاوت تزریق بوتاکس و تزریق ژل در نواحی صورت دقت کرد.

از نتایج تزریق ژل به این نواحی از صورت داشتن صورتی پر تر و خوش فرم تر و جوان تر می باشد.پس از مشاوره ، پزشک متخصص به شما خواهند گفت که با تزریق ژل ، خط خنده، خطوط عمودی روی لب بالا و چروک‌های دور لب از بین خواهند رفت . چروک‌های عمیق روی لب بالا با تزریق ژل‌هایی مانند ژوویدرم و رستیلان کمتر می‌شود. فراموش نکنید که تزریق ژل برای رفع چین و چروک دور لب باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک ماده خالص شده از توکسین بوتولونیم است که از باکتری گرفته می شود.در مقادیر زیاد کشنده است ولی مقدار کم و کنترل شده آن برای چین و چروک به مدت دهه ها استفاده می شود و خطری ندارد. تزریق بوتاکس با سد کردن راه سیگنال های عصبی در ماهیچه ها عمل می کند. وقتی پیام عصبی دچار تداخل می شود، ماهیچه به طور موقت فلج می شود.بدون حرکات ماهیچه های معینی در صورت، چین و چروک های ناشی از حرکت آن ها کاهش می یابد یا از بین می رود.

بوتاکس و دیگر درمانهایی که از توکسین بوتولونیم ساخته می شوند نوروتوکسین نیز نامیده می شوند.نام های تجاری این نوروتوکسین ها Botox Cosmetic، Dysport  و  Xeomin می باشد.

بوتاکس چه مواردی را اصلاح می کند؟

بوتاکس تنها بر چین و چروک هایی که ناشی از حرکت ماهیچه ها هستند اثر می گذارد. این چین و چروک ها به عنوان خطوط حرکتی شناخته می شوند و به آن ها خطوط ناشی از حالت صورت نیز می گویند.

رایج ترین خطوطی که بوتاکس می تواند درمان کند خطوط بالای صورت است مانند عدد ۱۱ که بین دو ابرو به وجود می آید، خطوط افقی که در پیشانی شکل می گیرند و چین و چروک های ناشی از خنده گوشه چشم. این چروک ها در اثر خنده، اخم، عصبانیت و دیگر حالات چهره خود را نشان می دهند. بوتاکس بر خطوط عمقی که ناشی کاهش حجم صورت است نقش ندارد.این خطوط به عنوان خطوط ثابت صورت شناخته می شوند مانند گونه ها، گردن و نواحی زیر گونه ها. بوتاکس یک درمان دائمی نیست و جلسات بعدی برای ادامه درمان نیاز است و بوتاکس حدود چهار ماه ماندگاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید