جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چه کاربردی دارد؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چه کاربردی دارد؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی، یک عمل جراحی برای تغییر دادن ظاهر پلک ها است. این جراحی هم روی پلک بالایی و هم روی پلک پایینی انجام میشود. و همچنین از بلفاروپلاستی برای زیباسازی اطراف چشم و درمان مشکلات عملکردی پلک استفاده می‌شود. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن، علائم پیری را نشان می دهند و به همین دلیل افراد زیادی از این روش استفاده میکنند. این جراحی می‌تواند پوست اطراف چشم را سفت و لیفت کند و ظاهری جذاب‌تر و جوان‌تری به صورت شما بدهد.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چه کاربردی دارد؟
در این مقاله سعی داریم شما را با کاربردهای مختلف بلفاروپلاستی آشنا کنیم.

عمل زیبایی پلک تنها برای افرادی که در سنین بالا دچار افتادگی پلک هستند انجام نمیشود، بلکه برای افرادی که در سنین پایین و به دلیل عوامل مختلف پف پلک پایین و یا سایر مشکلات پلک را دارند نیز کاربرد دارد.

بلفاروپلاستی در چه مواردی کاربرد دارد؟

۱) افرادی که دچار افتادگی و یا پف پلک بالایی هستند.
۲) افرادی که دارای پف و چربی اضافه در پلک های پایینی هستند.
۳) افرادی که در زمان خندیدن در اطراف پلک و چشم ها چروک دارند.
۴) افرادی که به طور مادرزادی دچار مشکلات و نواقصی در ناحیه پلک هستند.
۵) افرادی که به دلیل حوادثی نظیر تصادف دچار افتادگی پلک شده اند.

برای انجام عمل بلفاروپلاستی باید چه شرایطی داشته باشید؟

۱) قبل از انجام این کار مطمئن باشید که در شرایط روحی و جسمی مناسبی هستید.
۲) مراجعه کننده باید انتظار واقع بینانه ای از نتیجه عمل داشته باشد.
۳) معمولا سن مناسب برای انجام این جراحی ۳۵ به بالا است، مگر در مواردی که افراد دچار افتادگی پلک زودرس شده باشند.

جراحی پلک پایین به چه صورت است؟

کیسه های زیر چشم به علت پرولاپس چربی پلک پایین به وجود می آیند. برای رفع این مشکل چربی زیر چشم که ظاهر کیسه‌ ای به آن می‌دهد را برمی دارند. یکی از روش‌های قدیمی که برای عمل زیبایی پلک پایین استفاده می شود، روش اکسترنال بلفاروپلاستی است که در طی آن جراحی پلک از بیرون صورت می گیرد و از روی پوست پایین تر از مژه ها برش می‌دهند و بعد چربی ها را تخلیه می کنند.

در صورتی که پوست اضافه هم وجود داشته باشد آن را بر می دارند. این روش به دلیل عوارض بسیار زیادی که دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. روش پیشرفته تر نسبت به روش قبلی جراحی پلک پایین به این صورت است که برش از داخل و پشت پلک انجام می‌شود و دیگر از روی پوست برش نمی دهد.

جدیدترین روش جراحی زیبایی پلک پایین همسطح سازی است. در حال حاضر به جای برداشتن چربی که ممکن است سبب ایجاد گودی چشم شود عمل همسان سازی انجام می شود.در این روش از پشت پرده برش می دهند، اما تمام چربی را تخلیه نمی کنند و ممکن است برخی از چربی را برای همسطح سازی برداشته و به قسمت هایی که گودی دارد، اضافه کنند تا به این طریق پف و گودی زیر چشم برطرف شود.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چه کاربردی دارد؟

بهترین کاندیدای جراحی پلک:

کاندیدای مناسب این روش را نمی‌توان به طور دقیق معرفی کرد. به طور کلی اگر پوست اطراف چشم‌هایتان متورم و افتاده به نظر می رسد، جراحی پلک انتخاب خوبی برای جوانسازی صورت شماست. پف کردن چشم‌ها می‌تواند ناشی از ادم یا آلرژی باشد، به همین دلیل قبل از اقدام برای جراحی باید مطمئن شوید که افتادگی یا تورم ناشی از افزایش سن است.

اگر همه‌ی شرایط برای انجام بلفاروپلاستی مساعد باشد، باید انتظارات صحیحی از این عمل جراحی داشته باشید. مانند تمام روش‌های زیبایی و جوانسازی، این جراحی می‌تواند بهبودهای چشمگیری در زیبایی صورت و چشم‌های شما ایجاد کند اما این به معنای دستیابی به ظاهر جوانی نیست. بعد از تمام درمان‌های جوانسازی، پوست شما فرآیند پیری خود را ادامه می‌دهد و ممکن است در آینده‌ی نسبتاً دور، نیاز باشد که دوباره همین درمان را دریافت کنید یا برای ترمیم نتایج از روش‌های جوانسازی دیگر استفاده کنید.

نمونه کارهای جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در مرکز زیبایی دکتر رادا خانیان

دیدگاهتان را بنویسید