جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ

جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ

منافذ باز روی پوست همه انسان‌ها وجود دارند‌. این امر به‌دلیل وجود مو‌های ریز در سراسر پوست بدن است. اما گاهی اندازه این منافذ بزرگ می‌شود و زیبایی صورت فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ایجاد منافذ باز پوست، عوامل زیادی موثر هستند. پوست صورت ممکن است به‌خاطر ژنتیک یا وجود جوش‌های سر‌سیاه، منافذ باز داشته باشد. خوشبختانه با روش‌های نوین امروزی، اصلاح و درمان منافذ باز پوست، امکان‌پذیر است. جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ از روش‌های نوین و موثر در بهبود و درمان منافذ باز پوست به‌شمار می‌آید. میکرونیدلینگ و عملکرد این شیوه درمانی چگونه است؟

دلایل بروز منافذ باز پوستی چیست؟

قبل از این‌که به تعریف جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ بپردازیم، برخی از دلایل بروز منافذ باز پوست را بررسی می‌کنیم.

جوش های سر‌سیاه:

آلودگی‌های محیطی و باکتری‌هایی که در منافذ باز پوست، جمع می‌شوند، منجر به ایجاد جوش‌های سر‌سیاه پوستی می‌شوند. تجمع این آلودگی و جوش‌ها، قطر منافذ پوست را افزایش می‌دهند.

افزایش سن:

کاهش کلاژن‌سازی پوست و افزایش ضخامت پوست، به‌خصوص در قسمت بینی و گوش‌ها، از عوامل طبیعی باز شدن منافذ پوست است. بالا رفتن سن این مسئله را تشدید خواهد کرد.

ژنتیک:

برخی افراد با وجود پاکسازی مرتب پوست، دارای منافذ باز بیشتری هستند. بروز منافذ باز پوستی در این افراد، یک عامل ژنتیکی دارد.

پوست چرب:

پوست هنگامی که چربی ترشح می‌کند، برای تخلیه آن نیاز به فضای بیشتری دارد. در نتیجه قطر منافذ پوستی افزایش می‌یابد.

آرایش زیاد:

استفاده از مواد آرایشی چرب و سنگین، مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. افزایش چربی پوست، باز شدن و تشدید منافذ پوستی از عواقب آرایش بیش از حد است.

آیا می دانید میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یا CIT، یک روش درمان یا اصلاح پوست است که با تحریک کلاژن‌سازی، باعث ترمیم ساختار و عملکرد پوست می‌شود. دستگاه جوانسازی پوست یا میکرونیدلینگ از تعدادی سوزن بسیار ظریف و استریل، تشکیل شده است. روش درمان با این دستگاه جوانسازی پوست به این صورت است که سوزن‌ها با عمق و سرعت تعیین شده توسط پزشک، بر اساس نوع پوست، هم‌زمان وارد لایه دوم پوست می‌شوند. با ورود این سوزن‌ها به لایه درم، سیستم ایمنی بدن فعال می‌شود. این امر سبب افزایش انتشار فاکتورهای رشد خواهد شد. انتشار فاکتور رشد، تولید رشته‌های کلاژن، الاستین را در پی دارد‌ و در نتیجه این فرایندها، افزایش لایه اول پوست را داریم.

جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ

روش درمان منافذ باز پوستی با میکرونیدلینگ:

در روش جوانسازی و ترمیم پوست یا میکرونیدلینگ، سوزن زیر‌جلدی از طریق ایجاد سوراخ‌های ریزی در سطح پوست، باعث تحریک بدن برای کلاژن‌سازی می‌شود. کلاژن و الاستین به افزایش حالت کشسانی و جوان‌سازی پوست، کمک می‌کنند و موجب ترمیم آسیب‌های وارده به پوست می‌شوند.

آیا روش میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

جوان‌سازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ، از ایمن‌ترین روش‌هایی است که برای ترمیم مشکلات پوستی به‌کار می‌رود. این روش عوارضی برای فرد ندارد. چنانچه توسط یک متخصص پوست انجام شود؛ جز اندکی قرمزی و تورم در پوست، آن‌هم به‌صورت موقت، هیچ عوارض یا عفونتی در‌پی نخواهد داشت.

کاربردهای میکرونیدلینگ:

از دستگاه جوانسازی پوست یا میکرونیدلینگ، علاوه ‌بر رفع منافذ باز پوستی صورت، در اصلاح و ترمیم آسیب‌های دیگر پوست، از جمله موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • رفع جای جوش
  • رفع جای سوختگی
  • رفع چین و چروک‌های پوست
  • از بین بردن جای زخم و جراحت
  • رفع خطوط ریز پوستی
  • رفع ترک‌های پوستی (استرج مارک)
  • رساندن ویتامین به عمق پوست
  • رفع لکه‌ها و تیرگی پوست
  • رفع چین و چروک اطراف چشم
  • افزایش استحکام پوست
  • جوان‌سازی پوست

عملکرد دستگاه جوانسازی پوست:

میکرونیدلینگ بر خلاف روش‌های درمانی، به اپیدرم آسیب نمی‌رساند؛ بلکه تنها ترمیم و باز‌سازی می‌شود. در روش جوانسازی و ترمیم پوست با میکرونیدلینگ، بدن به تولید کلاژن می‌پردازد. رشته‌های کلاژن و الاستین که عامل اصلی جوان‌سازی پوست محسوب می‌شوند، رشته‌های پروتئینی هستند که وظیفه استحکام و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را به ‌عهده دارند. در روش جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، از فرآیند ترمیم طبیعی خود بدن جهت درمان و ترمیم ساختار پوست استفاده می‌گردد.

جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ

مزایای استفاده از روش میکرونیدلینگ:

  1. ترمیم ظاهر پوست و برگشت به فعالیت‌های روزمره
  2. میکرونیدلینگ بدون درد و خونریزی است.
  3. مقرون به‌صرفه بودن روش میکرونیدلینگ
  4. درمان پوست آسیب‌دیده با میکرونیدلینگ، بدون عوارض جانبی می باشد.
  5. امکان عفونت در روش جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، بسیار کم است.

میکرونیدلینگ یک روش طبیعی ترمیم و جوانسازی پوست

داشتن پوست شاداب، جوان و زیبا برای غالب افراد، اهمیت دارد. میکرونیدلینگ را باید روش طبیعی ترمیم پوست نامید. چون طی آن متخصص پوست، مو و زیبایی، با استفاده از القای کلاژن به پوست، روند جوان‌سازی آن را به جریان می‌اندازد. برای انجام میکرونیدلینگ تنها کافی است که تحقیقات ضروری خود را انجام دهید و سپس به متخصصان این حوزه مراجعه کنید.

سوالات متداول

۱. روش درمان منافذ باز پوست با میکرونیدلینگ، برای پوست ضرر ندارد؟

خیر. در روش جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ، با ایجاد منافذ و سوراخ‌های ریز در پوست، به تحریک کلاژن‌سازی در پوست کمک می‌کند.

۲. فرآیند درمان منافذ باز پوستی با میکرونیدلینگ، یک جلسه طول می‌کشد؟

جهت مشاهده نتیجه مطلوب از میکرونیدلینگ، یک جلسه کافی نخواهد بود.

۳. چه کسانی نمی‌توانند از روش میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

افرادی که دچار سرماخوردگی هستند، عفونت‌های تب‌زا یا بیماری‌های عفونی دارند، هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، در دوران بارداری و شیردهی، تبخال، ورم ملتحمه، این افراد و کسانی که سابقه برخی بیماری‌ها دارند، منع استفاده از روش درمان منافذ باز پوستی با میکرونیدلینگ خواهند داشت.

 

میکرونیدلینگ یک روش موثر و قابل اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید