رفع غبغب به کمک ساکشن و مراقبت‌های بعد از آن

رفع غبغب به کمک ساکشن و مراقبت‌های بعد از آن

به برجستگی زیر چانه که در اثر افتادگی پوست صورت و گردن رخ می‌دهد؛ غبغب می‌گویند. غبغب ممکن است به صورت مادرزادی وجود داشته باشد یا در اثر چاقی چربی اضافه زیر چانه جمع می‌شود. امروزه علم پزشکی روش‌های مختلفی برای رفع غبغب را ایجاد کرده است که با توجه به توصیه پزشک و انتخاب بیمار روش نهایی را می‌توان انتخاب کرد.  البته فراموش نکنید که مراقبت‌های بعد آن تاثیر مهمی در نتیجه نهایی خواهد گذاشت.

غبغب و دلایل ایجاد آن

غبغب که بر اثر افتادگی یا حضور چربی در زیر چانه به وجود می­آید؛ عمدتا باعث می‌شود چهره فرد پیرتر به نظر برسد. اکثر مردم گمان می‌کنند که غبغب تنها در افرادی که دارای اضافه وزن هستند ایجاد می‌شود؛ اما در حقیقت حضور غبغب در زیر چانه دلایل زیادی دارد که آگاهی درباره این دلایل به رفع آن کمک می‌کند.

ژنتیک

یکی از بزرگ‌ترین عوامل تعیین کننده در فیزیک بدن انسان‌ها، ژنتیک است. بسیاری از افرادی که به غبغب دچار هستند؛ تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار گرفته­اند.

اضافه وزن و چاقی

یکی از دلایلی که باعث ایجاد غبغب در هر سنی می‌شود؛ اضافه وزن است. هنگام اضافه وزن چربی در زیر چانه تجمع بیشتری نسبت به بقیه بدن دارد. البته جای نگرانی نیست زیرا با روش‌های درمانی مختلف می‌توان غبغب را درمان نمود.

افزایش سن

افزایش سن باعث کاهش حجم عضلات و در نهایت منجر به ایجاد غبغب می‌شود. برای همین افراد مسن که دچار اضافه وزن نیستند؛ با افتادگی عضلات و پوست صورت، دچار غبغب می‌شوند.

البته به وجود آمدن غبغب دلایل دیگری همچون (نوسانات وزنی، پایین نگه‌داشتن سر، کوچک یا عقب بودن استخوان فک و چانه و ضعف عضلات گردن) دارد.

درمان غبغب

اکثر بیماران به دنبال راهی برای رفع غبغب هستند. زیرا که فکر می‌کنند غبغب باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می‌شود. با توجه به افزایش هرروزه درخواست بیماران برای رفع غبغب؛ علم پزشکی به ارائه چند روش برای از بین بردن غبغب پرداخته است.

رفع غبغب به کمک ساکشن و مراقبت‌های بعد از آن

لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از روش‌های مناسب افراد بین 20 تا 50 سال است که برای انجام این عمل پوست بیمار باید خاصیت ارتجاعی داشته باشد. در این روش با کمک لوله باریکی به اسم کانولا چربی اضافه گردن ابتدا خرد می‌شود و سپس از زیر پوست تخلیه می‌گردد. برای اینکه بیمار درد را احساس نکند از بی‌حسی یا بیهوشی استفاده می‌شود.

لیپوساکشن

در این عمل ابتدا برش‌های ظریف و دقیقی در ناحیه گردن ایجاد می‌کنند و بعد از آن پوست صورت و چانه به سمت بالا کشیده می‌شود تا بتوان چربی گردن را به‌آسانی خارج کنند. مدت زمان این جراحی معمولا یک ساعت است و برای کاهش درد بیمار اکثرا از بیهوشی موقت استفاده می‌شود؛ اما در مواردی از بی‌حسی نیز استفاده می‌کنند.

برای درمان غبغب روش‌های دیگری همچون مزوتراپی، لیفت چانه و تزریق ژل وجود دارد، اما لیپوساکشن و لیپوماتیک در بین پزشکان و کلینیک‌ها رایج‌تر هستند. بنابراین اکثر بیماران بین این دو روش سردرگم می‌شوند که با توجه به تفاوت‌های این دو، روش موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنند.

مزایای عمل جراحی لیپوساکشن

این جراحی با ایجاد برش‌هایی در ناحیه زیر چانه شروع می‌شود و پزشک جراحی به صورت فیزیکی چربی‌ها را خارج کرده و سپس در محل زخم ایجاد شده بخیه می‌خورد. زمان جراحی ساکشن معمولا بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد و نیازی به نگهداری بیمار بعد از جراحی نیست. به طور معمول دوران نقاهت این جراحی بین 2 تا 5 روز است. از مزایای این عمل جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کسب نتیجه دلخواه در مدت زمان کوتاه
  • دوران نقاهت کوتاه همراه با عوارض کم
  • انجام عمل بدون نیاز به بیهوشی
  • جوان‌سازی صورت فرد بیمار
  • عمل امن و کاربردی و رایج
  • محدودیت سنی خاصی ندارد

عوارض عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن مانند هر عمل دیگری عوارضی دارد که ممکن تا چند روز باعث آزردگی شما شود اما جای نگرانی نیست چون این عوارض بین 5 تا 10 روز کاملا از بین می‌رود. تورم، خون‌مردگی، خواب رفتن و مورمور شدن چانه از شایع­ترین عوارض این عمل به شمار می­روند.

مراقبت‌های بعد از لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن هم مانند تمام جراحی‌های دیگر نیاز به رعایت مراقبت‌های مخصوص خودش را دارد که در صورت عدم اجرای آنها باعث ایجاد عوارض جبران­ناپذیری خواهد شد؛ در صورتی که شما تمام دستورات بعد از عمل را رعایت کنید به‌آسانی  نتیجه دلخواه خود را به دست می‌آورید. از مهم­ترین نکات مراقبت­های پس از عمل جراحی لیپوساکشن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از یک هفته قبل سیگار نکشید.
  • برای رفع جای زخم و کبودی از پمادهای ترمیمی استفاده کنید.
  • اگر بخیه شما غیر جذبی است بعد از یک هفته به پزشک خود مراجعه کنید.
  • بین یک تا دو هفته باید از گن مخصوص جراحی زیبایی استفاده کنید.

لیپوساکشن غبغب راهی برای جوانسازی

لیپوساکشن یکی از به‌صرفه‌ترین راه‌های رفع غبغب با کمترین عوارض بعد از عمل است. به همین دلیل اکثر جراحان زیبایی به بیماران خود برای رهایی از غبغب، جراحی لیپوساکشن را توصیه می‌کنند. زیرا این عمل زیبایی با توجه به قیمت مناسب و بدون عوارض بیهوشی، نتایج رضایت­بخشی به ارمغان می­آورد و طرف‌داران زیادی دارد.

جهت رزرو نوبت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید