روش‌ های اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی

روش‌ های اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی

قطعاً با عمل‌های جراحی کوچک کردن بینی و عوارض آن آشنا هستید و می‌دانید که این عمل‌ها خطرات احتمالی بسیاری را به همراه دارد. افرادی که از فرم بینی خود راضی نیستند و می‌خواهند بینی خود را بدون عمل جراحی به یک فرم ایده‌آل برسانند، می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند.

  • تزریق آنزیم
  • تزریق ژل
  • تزریق فیلر

هر کدام از این روش‌ها به مراقبت‌های قبل و پس از تزریق نیاز دارند؛ که در صورت عدم رعایت آن‌ها شکل و فرم بینی به نتیجه ایده‌آل نمی‌رسد و یا پروسه بهبود و درمان افزایش می‌یابد.

استفاده از این روش‌ ها برای چه افرادی توصیه می ‌شود؟

از این روش‌ها بیشتر برای صاف کردن برجستگی‌های بینی استفاده می‌کنند. همچنین افرادی که دماغ آن‌ها دارای زاویه است و قصد عمل کردن ندارند، نیز می‌توانند با توجه به توصیه پزشک یکی از روش‌های بالا را انتخاب نمایند. اما گاهی اوقات فرد برای اینکه بینی نوک تیزتر داشته باشد می‌خواهد دست به عمل بزنند که استفاده از سه روش بالا بهترین گزینه برای جایگزین کردن با تیغ جراحی است. به خاطر داشته باشید که این روش‌ها موقت بوده و امکان تغییر آن‌ها وجود دارد.

روش‌ های اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی

مراقبت مواردی که باید قبل از تزریق رعایت شود.

قبل از تزریق می‌بایست موارد زیر را رعایت کنید.

  • یک هفته قبل از اتمام تزریق خوردن تمام داروها از جمله آسپرین، ویتامین و رقیق کننده خون را کنار بگذاری
  • خوردن سبزیجات و موادی که دارای ویتامین k هستند را افزایش دهید؛ تا در هنگام تزریق، کبودی حجیمی بر پوست ایجاد نشود.
  • آب فراوان بنوشید.
  • قبل از مراجعه اجازه خوردن غذا را دارید و استرسی بابت میل کردن وعده غذایی نداشته باشید.
  • انجام تزریق هر گونه مواد را حتما به پزشک بسپارید؛ زیرا افراد دیگر آگاهی کاملی از آناتومی صورت و محل جای گیری رگ و اعصاب ندارند و یک اشتباه کوچک می‌تواند آسیب‌هایی جبران ناپذیری از جمله مرگ بافت، از بین رفت عروق، از دست دادن بینایی، از دست دادن حس صورت و.. را به وجود بیاورد.

فواید تزریق

با توجه به اینکه عمل جراحی بینی دارای عوارض بسیار زیادی است و همچنین هزینه هنگفتی را نیاز دارد تزریق ژل، فیلر و آنزیم بسیار کم هزینه و به صرفه است. به علاوه این روش‌ها نیاز به بیهوشی کامل ندارند و فرد تنها با یک بیهوشی موضعی و به صورت یک عمل سرپایی انجام می‌شود. از دیگر فواید انتخاب روش اصلاح بینی بدون عمل جراحی این است که هر موقع از فرم بینی خود راضی نبودید می‌توانید مواد را تخلیه نمایید؛ اما برای ماندگاری بالای این روش می بایست سر وقت به ترمیم آن بپردازید.

از دیگر فواید این روش بدون عوارض شدید بودن آن است. در مقایسه با عمل جراحی و پس از تزریق فرد می تواند به انجام کارهای روزانه بپردازد ولی عمل جراحی نیاز دارد که تا مدت‌ها فرد بستری باشد و همچنین از انجام برخی تحرکات بدنی منع می‌شود.

معایب و عوارض تزریق

تورم و التهاب به همراه ماندگاری کوتاه مدت ژل و فیلر از مهم‌ترین معایب اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی است. به همین دلیل اگر می‌توانید هر شش ماه الی یک سال به ترمیم بپردازید می‌توانید با خیال راحت این روش را انتخاب کنید.

عمل جراحی بهتر است یا روش‌ های اصلاح فرم بینی بدون عمل

به خاطر داشته باشید تمام روش‌های تغییر صورت، دارای خطرات و عوارض است. اما این روش‌ها در مقایسه با بقیه راه‌ها کم آسیب‌تر است. لذا قبل از انتخاب هر کدام از گزینه‌های معرفی شده با یک شخص متخصص در آن زمینه مشورت کنید تا علاوه بر راهنمایی‌های اولیه، شما را با عوارض و مراقبت‌های پس از آن نیز آشنا کند.

همین حالا می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ( تماس تلفنی: 09186128700 یا فرم رزرو نوبت در سایت) با بخش پذیرش کلینیک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید