روش های درمانی برای پف و سیاهی دور چشم

روش های درمانی برای پف و سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم اغلب به عنوان حلقه یا سایه‌ی دور چشم نیز شناخته می‌شود. برای رفع سیاهی دور چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. دلایل اصلی ایجاد این حلقه‌ در دور چشم‌ها را می‌توان عوامل ارثی، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی‌مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس‌ روانی و فیزیکی، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند.

دلایل زیادی باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شوند، عبارت از:

  • ژنتیک و دلایل ارثی
  • هایپرپیگمنتیشین به دلیل تولید زیاد ملانین
  • کمبود خواب یا عادات اشتباه خوابیدن
  • کاهش بافت چربی در اطراف چشم
  • نازک شدن پوست در ناحیه ی زیر چشم
  • قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
  • کم شدن آب بدن
  • افزایش سن
  • استفاده از سیگار و الکل
  • استفاده از بعضی قطره های چشمی
  • مالش دادن مکرر ناحیه ی چشم
  • آنمی در اثر کمبود آهن
  • مشکلات تیروئید
  • آلرژی و واکنش های حساسیتی مانند تب یونجه
  • بعضی انواع درماتیت

سیاهی و تیرگی دور چشم چه زمانی نگران کننده است و مراجعه به پزشک الزامی است؟

در صورتی که دور هر دو چشم شما سیاه شود، ممکن است نشانه ی آسیب خطرناکی به نام شکستگی بن جمجمه باشد. در این نوع شکستگی، یکی از استخوان های پایه ی جمجمه می شکند. شکستگی جمجمه می تواند مشکل بسیار خطرناکی باشد و اگر به هر دلیلی فکر می کنید که ممکن است سیاهی دور چشم بر اثر ضربه و شکستگی جمجمه باشد، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

روش های درمانی برای پف و سیاهی دور چشم

احتمال وجود شکستگی جمجمه زمانی بیشتر است که اخیرا به پشت سر شما ضربه وارد شده باشد. سیاهی و تیرگی دور چشم، معمولا جدی نیست و جایی برای نگرانی ندارد، اما در صورتی که تورم و تغییر رنگ پوست، تنها در اطراف یک چشم ایجاد شود و با گذشت چند روز برطرف نشود یا این که به طور کاملا ناگهانی ایجاد شود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

روش های درمان:

۱) هایفوتراپی:

هایفوتراپی یا HIFU تکنیکی است که در آن به کمک امواج اولتراسوند، پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می شود. دستگاه Ultra اولین دستگاهی بود که برای انجام این تکنیک، که موجب بهبودی پوست به روش غیر تهاجمی می شود، به بازار عرضه شد.

۲) تزریق چربی :

روش تزریق چربی دور چشم در مواردی توصیه می شود که سیاهی و تیرگی زیر چشم بر اثر نازک بودن پوست و کم بودن حجم چربی و بافت زیر پوست باشد. تزریق چربی زیر چشم مانند روش تزریق ژل است، با این تفاوت که در این روش چربی خود بیمار که از یک ناحیه دیگر از بدن او گرفته شده است، در زیر چشم تزریق می شود. بر خلاف روش تزریق ژل، نتایج این روش معمولا ماندگار است.

۳) لایه برداری لیزری:

یک روش درمانی مؤثر دیگر برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم، لیزردرمانی و پیلینگ شیمیایی است. در خلال این عمل، پزشک از پاک کننده ضد باکتریایی برای تمیز کردن زیر چشم استفاده می کند و از یک ابزاردستی برای تاباندن پرتو نوری روی حلقه های سیاه زیر چشم استفاده می کند و این ابزار را به آرامی در اطراف ناحیه تحت درمان حرکت می دهد. شما باید بلافاصله پس از درمان از کرم های مرطوب کننده که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید. نتیجه حاصل از این روش شگفت انگیز بوده و سیاهی زیر چشم بلافاصله از بین می رود.

۴) جراحی لیفت گونه :

لیفت قسمت میانی چهره، که تحت عنوان لیفت گونه نیز شناخته شده است، به بازگرداندن جوانی به صورت شما کمک می‌کند. این روش، سیاهی دور چشم را با لیفت چربی گونه‌ها از بین می‌برد. در نتیجه محل اتصال بین پلک پایین و گونه، صاف و عاری از چروک می‌شود. لیفت قسمت میانی صورت حتی می‌تواند به لیفت آرواره‌ها و مشخص شدن خطوط فک کمک کند و به صورت شما فرمی قلب مانند و جوان‌تر ببخشد.

۵) جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین:

بلفاروپلاستی پلک پایین‌ می‌تواند پف زیر چشم ناشی از برآمدگی چربی را کاهش دهد. به طور معمول این کار با استفاده از لیزر برای کاهش تورم و کبودی انجام می‌شود.

۶) استعمال کرم روشن کننده پوست برای رفع تیرگی و سیاهی زیر چشم:

محصولات روشن کننده با از بین بردن لایه‌های تیره پوست، لایه‌های روشن‌تر را نمایان می‌کنند.
برخی از کرم‌های چشم تنها با پف زیر چشم مقابله می‌کنند، اما برای از بین بردن سیاهی دور چشم مؤثر نیستند. اما برخی دیگر نه تنها پف زیر چشم را از بین می‌برند، بلکه سیاهی و تیرگی دور چشم را نیز برطرف می‌سازند.

۷) کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم:

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از چای سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا چای بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

۸) روغن بادام به رفع سیاهی دور چشم کمک می کند:

روغن بادام حاوی ویتامین E است و این ویتامین برای رفع تیرگی و سایه دور چشم موثر است. روش کار بسیار آسان است. فقط روغن بادام را در نواحی تیره خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

۹) شیر سرد:

استفاده منظم از شیر سرد نیز تیرگی زیر چشم را کاهش می دهد و همچنین چشم ها و پوست شما را آرام می کند. یک گلوله پنبه را مدتی در یک کاسه ی شیر سرد یا آب یخ قرار دهید و سپس با استفاده از آن کل نواحی تیره دور چشم را پوشش دهید. برای مدتی آن را نگه دارید و سپس با آب معمولی بشویید.

۱۰) یوگا / مدیتیشن:

یکی از دلایل اصلی ایجاد سیاهی دور چشم، استرس، افسردگی و سبک زندگی نادرست است. اگر ذهن شما آرام نباشد، درمان های خانگی جواب نمی دهند. تمرین منظم یوگا و مدیتیسن، نه تنها موجب کاهش تیرگی زیر چشم می شود بلکه ساعت بدن را با آرام کردن ذهن، روح و بدنتان منظم می کند.

۱۱) صورت خود را با آب سرد بشویید:

آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست میشود و آب خیلی گرم برعکس پوست را تیره می کند برای همین سعی کنید چه در حمام و چه در طول روز که صورت خود را میشویید با آب سرد این کار را انجام دهید.

۱۲) ماساژ با روغن آرنیکا:

اگر کبودی (رنگ مایل به آبی) زیر چشمان شما به دلیل گشادشدن رگ‌های خونی باشد، مقدار کمی آرنیکا می‌تواند به بهبود کبودی پوست شما کمک کند. نوع موضعی روغن آرنیکا می‌تواند در بهبود ظاهری و رفع کبودی‌ و برخی بیماری‌های پوستی نیز مؤثر باشد.

۱۳) انجام آی.پی.ال یا همان نور پالسی:

در صورتی که تیرگی زیر چشم به این دلیل است که رگ های خونی زیر پوست دور چشم شما، از روی پوست و به رنگ آبی یا بنفش تیره نمایان هستند، برای رفع سیاهی زیر چشم شما از روش IPL استفاده می شود. البته همه ی متخصصین پوست، با ایمن بودن استفاده از این روش در اطراف چشم، موافق نیستند.

۱۴) انجام مزوتراپی:

مزوتراپی چشم از روش های بسیار کاربردی برای درمان پف و سیاهی زیر چشم می باشد. این درمان می تواند با تاثیر بسیار بالایی که بر روی رفع سیاهی و پف زیر چشم دارد زیبایی چشمگیری را به شما ببخشد.

 

جهت رزرو نوبت برای درمان برای پف و سیاهی دور چشم در کلینیک زیبایی نوبهار کرمانشاه کلیک کنید.

 

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید