زاویه سازی صورت با ژل یا چربی، کدام بهتر است؟

زاویه سازی صورت با ژل یا چربی، کدام بهتر است؟

زاویه سازی صورت در واقع تغییر انحنای فک و زوایای آن با تزریق ژل یا چربی است. بهترین روش برای زاویه سازی صورت، تزریق چربی و پر کردن زوایایی که دچار تورفتگی و انحنا شده‌اند؛ است. تزریق چربی معمولا به صورت سوزن‌های ریزی به نواحی مختلف انجام می‌گیرد. اگر صورت شما دچار خطوط ریز و درشت باشد؛ تزریق چربی بهترین گزینه برای پیوند با سلول‌های بدن شما و پرکردن این خطوط است. در تزریق ژل بوتاکس معمولاً صورت دچار ایرادات مختلفی می‌شود و امکان ناسازگاری و به وجود آمدن آلرژیک در بدن وجود دارد. همچنین تزریق ژل با گذشت چند سال باعث افتادگی و شل شدن پوست شما می‌شود.

 

زاویه سازی فک به چه صورتی است؟

کلمه زاویه سازی فک درواقع از یک کلمه یونانی به معنی مستقیم و فک گرفته شده است. زاویه سازی فک شامل اقداماتی در زمینه بهبود و کاهش ناهنجاری‌های مربوط به زیبایی آن است. این اختلالات معمولاً ناشی از بیماری‌های مادرزادی، کوچک بودن و عقب بودن استخوان فک هستند. تمام این اختلالات با انجام تزریق ژل یا بوتاکس قابل درمان است. بهترین روش برای زاویه سازی صورت در حال حاضر با تزریق ژل به فک یا به سایر نقاط صورت انجام می‌شود.

مزایا و معایب تزریق ژل یا چربی به صورت

ژل‌ها معمولا بعد از یک یا دو سال از بین رفته و نیازمند تمدید دوباره هستند؛ ولی تزریق چربی روشی غیر قابل بازگشت است. برای این کار از چربی شکم فرد به روش لیپوساکشن مقداری چربی گرفته شده و به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. در زاویه سازی و پر کردن صورت با ژل، اگر فرد از میزان ژل تزریق شده راضی نباشد؛ می‌توان میزان این ماده را با تزریق دوباره ژل جبران کرد. وقتی که فرد از طریق تزریق چربی به زاویه سازی فک می‌پردازد؛ هزینه‌های درمان را نیز باید در نظر بگیرد. اما با وجود قیمت بالا، تزریق چربی بهترین روش برای زاویه سازی صورت است.

مراحل زاویه سازی صورت با تزریق چربی

بهترین روش برای زاویه سازی صورت تزریق چربی بوده که یک روش غیر تهاجمی و کم خطر است. مراحل زاویه سازی در چند مرحله انجام می‌شود. در قدم اول به دلیل درد و سوزش ناشی از ترزیق سرنگ‌ها به پوست قبل از شروع کار از کرم‌های بی حسی موضعی استفاده می‌کنند. قبل از انجام فرایند تزریق چربی پزشک صورت فرد کانتور می‌کند؛ سپس چربی به مناطق مورد نظر صورت تزریق می‌شود.

مادلینگ و زاویه سازی صورت با تزریق چربی در مطب دکتر رادا خانیان

بهترین روش برای زاویه سازی صورت

چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و دراین روش اصلا امکان بروز آلرژیک و حساسیت وجود ندارد. تزریق چربی معمولاً بدون بازگشت و دائمی است؛ همچنین تزریق موجب جوانسازی پوست و باعث جبران چربی‌های از دست رفته صورت می‌شود.

مادلینگ و زاویه سازی صورت با تزریق چربی در مطب دکتر رادا خانیان

بهترین سن زاویه سازی صورت

شما در هر سنی می‌توانید زاویه سازی صورت را انجام دهید اما بهترین زمان برای زاویه سازی فک و صورت ۱۸ سالگی به بعد است. برای زاویه سازی صورت قبل از هر اقدامی پزشک باید صورت شما را کانتور کند؛ به اصطلاح یعنی ایرادات و انحنای زوایای صورت شما را تشخیص دهد و شما را در این زمینه راهنمایی کند.

زاویه سازی صورت با گذاشتن پروتز

گذاشتن پروتز هم راهی بدون بازگشت برای زاویه سازی فک و صورت است. بیمار برای گذاشتن پروتز معمولا به عمل جراحی و مراقبت‌های لازم بعد ازدوره نقاهت نیاز دارد و به هیچ عنوان به شما گذاشتن پروتز را توصیه نمی‌کنیم. تزریق چربی با وجود قیمت پایین نسبت به پروتز و دائمی بودن آن بهترین روش برای زاویه سازی صورت است. این امکان وجود دارد که بیمار پس از انجام عمل پروتز از صورت خود رضایت کافی نداشته باشد و خواهان کوچک یا بزرگ شدن زوایای صورت خود باشد؛ ولی در تزریق ژل یا چربی امکان تغییر دوباره زوایای صورت به دلخواه بیمار وجود دارد.

زاویه سازی صورت با پروتز و چربی چه تفاوت‌هایی دارند؟

زاویه سازی صورت با پروتز روشی دائمی و بدون بازگشت است اما گذاشتن پروتز نیازمند عمل جراحی سنگین و دوره نقاهت طولانی پس از درمان است. تمام این‌ها نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند و هزینه‌های هنگفت بابت آن صرف می‌شود. ولی در تزریق چربی کمتر از یک ساعت و با سوزن‌های ریزی به نواحی دلخواه صورت می‌گیرد. هزینه‌های تزریق چربی خیلی پایین‌تر نسبت به گذاشتن پروتز بوده و برای صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان بهترین میتوان از بهترین روش زاویه سازی صورت، تزریق چربی استفاده کرد.

روش بدون بازگشت و دائمی برای زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت شامل بوتاکس، تزریق چربی و گذاشتن پروتز می‌شود. تمام روش‌های نام برده مزایا و معایب زیادی دارند ولی بهترین روش برای زاویه سازی صورت تزریق چربی است. گذاشتن پروتز و تزریق چربی به صورت دائمی و بدون بازگشت هستند اما تزریق بوتاکس روشی موقتی و نیازمند تمدید دوباره است. بوتاکس و پروتز از مواد شیمیایی مصنوعی ساخته شده‌اند که درصورت استفاده احتمال آسیب و بروز حساسیت در صورت به وجود می آورند. تزریق چربی به این نحوه است که از بافت‌های چربی داخل بدن گرفته شده و به اجزای صورت تزریق می‌شود. این روش کم خطرتر از دو روش دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید