سوالات متداول تزریق ژل

سوالات متدوال تزریق ژل

۱) آیا مشاوره با پزشک قبل از تزریق ژل ضروری است؟

بله لازم است، زیرا پزشک خصوصیات صورت شما و تقارن آن را مورد بررسی قرار می دهد و به شما پیشنهاد می کند که چه میزان و در چه نقاطی به تزریق ژل نیاز دارید. پزشک هم چنین شما را از عوارض و مراقبت های قبل و بعد از تزریق آگاه خواهد کرد.

۲) مراقبت های بعد از تزریق ژل چیست؟

  • از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات به مدت یک تا دو هفته دوری کنید.
  • شستن ملایم صورت بلامانع است.
  • از خارش و ماساژ ناحیه تزریق شده برای حداقل چهار ساعت بپرهیزید زیرا ژل در آن زمان فرم می گیرد.

۳) ماندگاری تزریق ژل چقدر است؟

ژل ها ماندگاری متفاوتی دارند و با توجه به انواع آن ها بین شش ماه تا دو سال ماندگاری دارد. مثلا ژل های بر پایه هیالورونیک اسید حدود شش ماه ماندگاری دارند. این ماندگاری می تواند در افراد متفاوت مدت زمان های متفاوتی طول بکشد.

۴) آیا تزریق ژل برای بدن ضرر دارد؟

اگر تزریق ژل در مراکز بهداشتی و معتبر انجام شود ، هیچ مشکلی برای اشخاص ایجاد نمی کند ، بنابراین توصیه می شود تزریق ژل در مراکز معتبر انجام شود.

۵) آیا تزریق ژل با درد همراه است؟

به جهت جلوگیری از درد هنگام تزریق فیلر از مواد بی حس کننده استفاده می شود، بنابراین این تزریقات درد زیادی را به فرد تحمیل نمی کنند. علاوه بر این موارد تشکیل دهنده فیلر ها غالبا خود دارای میزان کمی بی حس کننده است که در کاهش درد موثر خواهد بود.

۶) آیا تزریق ژل به صورت روش ایمنی است؟

فیلر پوست ماده‌ای ژل مانند است که عملی مشابه با یک قند بدن طبیعی که به نام اسید هیالورونیک شناخته می‌شود، دارد. این باعث می‌شود استفاده از آنها در پوست بسیار بی خطر باشد، زیرا بدن به مرور زمان این ماده را می‌شکند و جذب می‌کند. تزریق فیلر شما باید توسط یک پزشک متخصص و باتجربه انجام شود تا از همه لحاظ نسبت به ایمن بودن این تزریق اطمینان حاصل کنید.

۷) فیلرهای پوستی از چه موادی تشکیل شده اند؟

فیلرهای پوستی حاوی ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید (HA) هستند که به طور طبیعی در پوست، چشم‌ها و مفاصل ما وجود دارد. همانند سایر مواد طبیعی از جمله کلاژن و الاستین که با افزایش سن کاهش می‌یابد و در نتیجه باعث می‌شود پوست ما به دلیل عدم وجود آنها در ساختار صورت انعطاف پذیری کمتری پیدا کند، اسید هیالورونیک نیز با افزایش سن کاهش می‌یابد. تزریق فیلر این افت حجم را ترمیم می‌کند و خطوط و چین و چروک‌ها را هموار می‌کند. علاوه بر این، HA بسیار آبرسان است و می‌تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد.

۸) نتایج حاصل از تزریق ژل تا چه مدت دوام دارند؟

دوام نتایج حاصل از تزریق ژل یا فیلر در هر مشتری متفاوت است و بنابراین از یک شخص تا شخص دیگر فرق می‌کند. به طور کلی، نتایج تزریق ژل شما می‌تواند تا 6 الی 12 ماه دوام داشته باشد. پس از این مدت، برای حفظ نتایج آن به شارژ و تزریق مجدد نیاز خواهید داشت.
این بستگی به:

  • * نوع فیلر پوستی مورد استفاده
  • * قوام آن (نرم ، متوسط یا سخت)
  • * مقدار استفاده شده و محل تزریق دارد.

بیشتر فیلرهایی که ساختار آنها ژل کربوهیدرات است بین 6 تا 24 ماه دوام دارند. نتایج تزریق فیلر در افراد زیر مدت کمتری دوام دارد:

  • * افراد سیگاری
  • * متابولیسم بالایی داشته باشید.
  • * بطور جدی سعی در کاهش وزن دارید.
  • * در رژیم غذایی کربوهیدرات محدودی دارید.
  • * تحت فشارهای عاطفی قرار دارید.
  • * درگیر برنامه‌های شدید ورزشی هستید.

۹)اقدامات قبل از تزریق ژل کدامند؟

کبودی و تورم شایع‌ترین عارضه جانبی هر نوع درمانی است که مبتنی بر تزریق باشد. برای به حداقل رساندن این عوارض جانبی، به بیماران توصیه می‌شود تا یک هفته قبل از عمل از مصرف داروهای ضد التهاب مانند آسپیرین (مگر اینکه به دلایل پزشکی باشد) ایبوپروفن، مکمل‌های روغن ماهی، چای سبز، سیر، جینکو و سایر محصولات گیاهی خودداری کنند. همه این محصولات باعث افت فشار خون و افزایش زمان لخته شدن آن می‌شوند، بنابراین خطر کبودی را افزایش می‌دهند. پس لطفا در صورت استفاده از هرگونه دارویی در زمان مشاوره اولیه خود، این موارد را به کادر درمانی اطلاع دهید.

مصرف الکل نیز خطر ابتلا به کبودی را افزایش می‌دهد و مصرف آن باید یک روز قبل از عمل به حداقل برسد. همچنین پزشکان بیماران خود را چند روز قبل از تزریق تشویق به شروع مصرف قرص‌های آرنیکا می‌کنند. آرنیکا یک مکمل گیاهی است و مشاهده شده است که خطر ابتلا به کبودی را کاهش می‌دهد. این دارو در بیشتر داروخانه‌ها قابل تهیه است.

۱۰) دوران استراحت پس از تزریق ژل چه مدت است؟

تزریق ژل یک عمل سر پایی است و به استراحت بالینی نیاز ندارد. معمولا افراد پس از تزریق می توانند عملکرد روزانه خود را ادامه دهند.اما ممکن است کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد که پس از دو روز رفع می شود.

۱۱) آیا ممکن است ژل گلوله گلوله شود؟

خیر ژل های استاندارد و مورد تائید FDA همچین عوارض جانبی را ندارند و این ژل ها غیرقانونی و بعضا تقلبی هستند. این ژل ها ممکن است به عنوان ژل های چینی با قیمت ارزان به فروش برسند و استفاده از ان ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

۱۲) چه افرادی از تزریق ژل نمی توانند استفاده نمایند؟

  • * افراد دارای عفونت در منطقه تزریق
  • * افراد مستعد به تشکیل گوشت اضافه و اسکار
  • * زنان باردار یا شیرده

۱۳) آیا ژل را می توان با تزریق بوتاکس استفاده نمود؟

بله تزریق ژل همراه بوتاکس در چروک های عمیق بسیار موثر خواهد بود و ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت.

۱۴) از تزریق ژل برای چه مناطقی می توان استفاده نمود؟

از تزریق ژل می توان در نواحی مختلف صورت مثل لب، گونه، چانه، اطراف چشم، چروک های پیشانی و برای بالا بردن ابرو استفاده نمود.

نمونه کارهای تزریق ژل در کلینیک دکتر خانیان

 

دیدگاهتان را بنویسید