سوالات متداول مزوتراپی

سوالات-متداول-مزوتراپی

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های درمانی و جوانسازی پوست مشهور در دنیا به ویژه اروپا می باشد. مزوتراپی بر 3 لایه پوست اثر می گذارد، اثر درمانی این روش بر روی پوست، لایه ی میانی و همینطور بافت های پیوندی زیرین موثر می باشد. همین موضوع موجب می شود که کاربردهای متنوعی داشته باشد و برای درمان ریزش مو، جوانسازی پوست، سلولیت و… موثر می باشد.
زمان مزوتراپی موادی به پوست تزریق می شود،اصطلاحا محلول تزریق شده در این روش را کوکتل می نامند. محتویات مزو یا کوکتل، بسته به نوع اختلال و ناحیه تعیین می شود. به طور مثال جهت درمان ریزش مو، مزوی مخصوص مو تزریق می شود که حاوی داروهای ضد ریزش و مواد مغذی برای فولیکول های مو می باشد.

1-مزوتراپی چه کاربرد هایی دارد؟

۱-جوانسازی صورت٫گردن و دست ها
۲-درمان ریزش مو
۳-لاغری موضعی و غبغب
۴-سفت کردن پوست
۵-کم کردن سیاهی دور چشم و چروک های آن
۶-آبرسانی قوی پوست
۷-کم کردن ترک های پوستی
۸_درمان لک های پوستی

۲) آیا مزوتراپی روشی دائمی است؟

خیر این راهکار مانند هر راهکار زیبایی دیگر موقت و نیاز به تکرار دارد. در ابتدای درمان ممکن است در فواصل کوتاه تر و در نوبت های بعدی با فاصله ی بیشتر انجام می شود. حتی در مواردی مانند مزوتراپی مو طی جلسات اول ریزش مو تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند و حتی شاهد رشد مجدد موها می شویم اما پروسه درمان باید تا زمان تشخیص پزشک ادامه داشته باشد.

۳) نتایج مزوتراپی چه زمانی مشخص می شود؟

مشاهده نتایج مزوتراپی بستگی به شرایط بالینی فرد و میزان اختلال دارد. اما به طور معمول فرد پس از 3 جلسه شاهد نتایج مثبت مزوتراپی می شود گاها برخی افراد پس از یک جلسه نیز شاهد تغییرات مثبت می شوند.

۴) چه داروهایی در مزوتراپی استفاده می شود؟

داروهای مورد استفاده متنوع است و می توان آنها را در طبقه بندی قرار داد:
بازسازنده ها:
پلاکت درمانی یا پی آر پی (پلاسما سرشار از فاکتورهای رشد) را ما از خود بیمار استخراج می کنیم:
سنتز کلاژن ، الاستین و اسید هیالورونیک را برای تحریک سنتز فیبروبلاست ترویج می کند.
اسید هیالورونیک بدون توانایی جذب آب ، پوست را مرطوب می کند.

ویتامین های مزوتراپی :

ویتامین ها ( A،E،I،C،B1،2،3،5،6،8،9،12 ) ، عناصر کمیاب (مواد معدنی و اسیدهای آمینه) و کوآنزیم ها. آنها بهترین داروهای شناخته شده در مزوتراپی صورت هستند.
DNA: قطعات اسید نوکلئیک که باعث تحریک سنتز کلاژن می شوند.
دی میتل اتانول آمین: آگونیست کولینرژیک به خصوص برای گشاد شدن ظهور مناسب است زیرا باعث افزایش لحن عضلات میوفیبریل های پوستی می شود.
سیلیکون آلی: آنتی اکسیدان ، لیپولیتیک و تعمیر کننده ماتریس فیبر(کلاژن و الاستین).

۵) چگونه مزوتراپی باعث کاهش وزن و کاهش لکه می شود؟

فرمول ما از ذخیره سلول ها در ایجاد چربی ، جلوگیری می کند و به تجزیه سلول های چربی موجود کمک می کند. که این امر باعث کاهش لکه ها و کاهش وزن می شوند.

۶) چه فاکتور هایی در مزوتراپی مهم هستند؟

۱- نوع دارو
۲- دوز مناسب در حین استفاده
۳- تکنیک پزشک
۴- نوع و جنس پوست
۵- انتخاب مناسب میزان دارو با توجه به منطقه مصرف

۷) فواید مزوتراپی در مقایسه با سایر تکنیک های جراحی مانند لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن درمانی برای سلولیت به حساب نمی آید. در واقع، لیپوساکشن اغلب سبب می شود تا سلولیت بیشتر نمود پیدا کند. مزوتراپی سلولیت را به شکلی مستقیم درمان می کند. و پوست را در همه ی نواحی نرم و صاف می کند و تجمع چربی در منطقه ای خاص را کاهش می دهد. رسوبات چربی که اغلب بعد از عمل لیپوساکشن دوباره ظاهر می شوند در مزوتراپی اتفاق نمی افتد. برای انجام مزوتراپی نیاز به بستری شدن، بیهوشی عمومی نیست و زخمی به جای نمی گذارد.

۸) آیا درمان با مزوتراپی دردناک است؟

ممکن است کمی احساس درد و سوزش را در زمان تزریق احساس کنید، با این حال می توان یک بی حس کننده موضعی نیز استفاده کرد.

۹) آیا بعد از مزوتراپی نباید آرایش کرد؟ محدودیت دیگر چطور ؟

بسته به نوع مزوتراپی که برای شما انجام می شود، محدودیت نیز متفاوت خواهد بود، حداقل برای 4 ساعت بعد از مزوتراپی نباید از هیچ ماده آرایشی روی صورت استفاده کنید. حداقل به مدت 6 تا 8 ساعت نباید دوش آب گرم بگیرید. بعد از مزوتراپی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، و اجتناب از مصرف کافئین و سایر محرک ها را توصیه می کنیم.

۱۰) چه کسی می تواند مزوتراپی را انجام دهد؟

مزوتراپی باید توسط پزشک متخصص انجام شود. مراقب ادعاهای نادرست در این زمینه باشید. می توانید از پزشک خود در مورد داروهایی که برای شما تزریق می شود سوال کنید و بررسی کنید که آیا فردی که می خواهد تزریق کند آموزش لازم را دریافت کرده است یا خیر.

شما عزیزان میتوانید باخیال راحت کارهای زیبایی از جمله مزوتراپی را در کلینیک زیبایی دکتر خانیان انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید