مزوتراپی لاغری، مزایا و عوارض آن

مزوتراپی-لاغری،-مزایا-و-عوارض-آن

بسیاری از ما دچار توده ها و برآمدگی هایی از چربی های بد شکل و یا سلولیت در بدن خود هستیم. در حال حاضر، یک راه حل برای این مشکل وجود دارد. در آب کردن چربی ها بوسیله مزوتراپی، چربی های موضعی و سلولیت به صورت موضعی مورد هدف قرار می گیرد. این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار کم تهاجم می باشد و به آرامی بافت چربی را با استفاده از ترکیبات حلال چربی آب می کند. بدن به طور طبیعی پس مانده های چربی را در طی ۳ تا ۴ هفته دفع می کند.

جایگزینی برای لیپوساکشن:

مزوتراپی در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی مثل لیپوساکشن می‌تواند به کار برود. با مزوتراپی می‌توان چربی شکم، چربی‌های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد. با کشف دارویی که حل‌کننده چربی است محققان متوجه شدند با تزریق آن در بافت چربی، چربی حل می‌شود و از بین می‌رود ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دوزهای زیاد از این ماده استفاده شود که بالطبع عوارض زیادی به دنبال خواهد داشت بنابراین فقط در نواحی کوچک باید مصرف شود. معمولا افراد چاق به دنبال روش‌هایی آسان و بی‌زحمت برای کاهش وزن هستند. این روش تاثیر غیرمعقول و معجزه‌آسا برای کاهش وزن ندارد بلکه یک تاثیر منطقی و محدود دارد.

مساله بسیار مهم در کاهش وزن به روش مزوتراپی این است که بیمار باید شاخص توده بدنی (BMI) زیر ۳۰ داشته باشد تا بتواند از مزوتراپی در زمان چاقی موضعی استفاده کند چنانچه این عدد زیر ۲۵ باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین ۲۵ و ۳۰ باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی استفاده کند.(

در کاهش چربی‌های اضافه بدن معمولا آثار درمانی بعد از حدود ۸ ـ ۳ جلسه قابل مشاهده خواهد بود و نتایج درمانی در کاهش وزن تا زمانی باقی خواهد ماند که فرد رژیم غذایی خود را ادامه دهد.

 مزایای آب کردن چربی ها بوسیله مزوتراپی:

با استفاده از تزریق مواد حل کننده چربی در مناطق هدف، ما می توانیم بدون جراحی های وسیع، به تناسب اندام دست یابیم.

  • نیاز به بیهوشی وجود ندارد.
  • دوره استراحت کوتاه مدت، بازگشت سریع به کار و فعالیت های طبیعی.
  • مقرون به صرفه در مقایسه با جراحی.

مزوتراپی برای آب کردن چربی ها چگونه عمل می کند؟

مزوتراپی شامل تزریقات کوچکی از مواد آلی، معدنی و آنزیمی باشد که برای حل کردن بافت چربی موضعی مقاوم در برابر رژیم غذایی و ورزش بسیار موثر است. درمان از یک سری تزریق های کوچک به بافت های چربی موضعی تشکیل شده است.

نتایج:

مزوتراپی روشی بسیار عالی برای صاف کردن پوست و از بین بردن چاقی های موضعی است. شما می توانید نتایج را معمولا بعد از ۳ تا ۸ جلسه درمانی به دست آورید. این عمل در مدت زمان خیلی کم در مطب انجام می گیرد و هر گونه عوارض جانبی مانند مختصر کبودی، خارش و درد خفیف گذرا خواهد بود. در بیشتر بیماران بین ۳ تا ۷ سانتی متر از سایز کمرشان کم خواهد شد.

عوارض:

ممکن است بعد از تزریق، تورم در بعضی از بیماران احساس سوزش جزئی ایجاد شود. تورم می تواند در هر محل عمل از یکی دو روز تا پنج روز ادامه داشته باشد. درد می تواند در محل تزریق رخ دهد و در صورت انجام هر تزریق خطر عفونت وجود دارد. اگر تغییر رنگ پوست رخ دهد ، نمایی شبیه به لایه برداری شیمیایی ایجاد می کند که خیلی سریع مشکل خودش حل شده و برطرف می شود . عوارض منفی غالباً رخ نمی دهد ، اما در صورت ایجاد باید توسط بیمار به پزشک اطلاع داده شود.

مزوتراپی در بیشتر بیمارانی که تحت درمان قرار گرفته اند مؤثر است. نتایج دائمی ست و برای تمام عمر ماندگار است. یکی دیگر از مزایای مزوتراپی هزینه آن است. این جلسات درمانی در ایران  با احتساب نیاز به چندین جلسه درمانی هنوز هم ارزان تر از روشهای لیپوساکشن می باشد.

جهت رزرو نوبت مزوتراپی از کلینیک زیبایی دکتر رادا خانیان کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید