مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

آیا تا به حال در کلینیک‌های زیبایی نام مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ به گوشتان خورده است؟ می‌دانید متخصصان زیبایی و پوست چگونه و با چه روشی این کار را بر روی پوست شما انجام می‌دهند؟ شاید تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ برایتان جالب باشد.

میکرونیدلینگ:

واژه نیدل در زبان انگلیسی به معنای سوراخ است. همان‌طور که می‌دانید، میکرو، ریز و بسیار کوچک معنی می‌شود. با این توصیف میکرونیدلیگ به معنای ایجاد سوراخ‌های ریز در سطح پوست است. ابتدا موضع مورد نظر را توسط کرم بی‌حس کننده می پوشانند و سپس عمل ایجاد سوراخ را انجام می‌دهند. پوست به این فرایند پاسخ داده و بعد از ایجاد سوراخ شروع به ترمیم آن می‌کند.  فرایند ترمیم پوست با تولید شدن دو پروتئین اصلی یعنی کلاژن و الاستین همراه است. در نتیجه شاهد پوست صاف‌تر و شاداب‌تر هستید.

مزونیدلینگ:

مزونیدلینگ هم نوعی درمان اختصاصی‌تر برای سلامتی و پروتئین سازی پوست تعریف می‌شود. مزوندلینگ یکی دیگر از فرایندهای سوزن کاری و سوراخ کردن پوست است. با این تفاوت که در این عمل شما شاهد عمق بیشتر سوراخ‌ها هستید. هرچقدر که سوراخ ایجاد شده عمیق‌تر باشد، پوست برای ترمیم باید کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند. بیشتر متخصصان پوستی مزونیدلینگ را عمل ترکیبی از دو شیوه درمانی مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌دانند.

مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ:

مزونیدلینگ در واقع نوعی درمان اختصاصی‌تر از میکرونیدلینگ است. یعنی متخصص، تقریبا مشابه همان اعمال را با عمق بیشتر پیاده سازی می‌کند تا پوست شما را به شیوه بهتری درمان کند. معمولا بیمارانی که به دنبال درمان بدون بستری و خونریزی هستند، از دو روش مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ بسیار استقبال می‌کنند. تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چندان آشکار نیست. یعنی هردو این درمان‌ها برای تغییر وضعیت ظاهری صورت است. تنها تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ، تخصصی‌تر بودن مزونیدلینگ است. چرا که برخلاف میکرونیدلینگ که با سوزن‌های ظریف و ایجاد سوراخ‌های کوچک همراه است،  مزونیدلینگ عمیق‌تر و هر سوراخ به جهت جذب راحت‌تر محصولات و کرم‌های مراقبتی، ایجاد می‌شود. یعنی تنها تفاوت این دو روش درمان، عمقی است که سوزن ایجاد می‌کند. هرچه عمق بیشتر باشد، تحریک پذیری هم در سطح پوست افزایش یافته و درمان روند رو به بهبودی را طی می‌کند.

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

مزایای مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ:

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ دقیقا به اندازه سر سوزن است. هردو این درمان‌ها به جهت افزایش پروتئین‌های الاستین و کلاژن صورت می‌گیرد. نتایجی که از درمان به‌دست می‌آید به شرح زیر است:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن و کاهش شلی پوست
  • احیا و درخشش پوست
  • جوان سازی

کدام درمان بهتر است؟

هر دو درمان مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ به هدف جوان سازی و رفع آسیب‌های پوستی انجام می‌شود و تنها تفاوت دو روش درمانی، مقدار عمق ایجاد شده بر روی پوست است. شما با انتخاب یک متخصص مناسب، در ابتدا باید نیاز پوست خودتان و مقدار آسیب وارده را شناسایی کرده و سپس یکی از دو درمان مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ را انتخاب کنید.جهت مشاوره در خصوص دو روش درمان فوق و پی بردن به تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

همین حالا می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ( تماس تلفنی: 09186128700 یا فرم رزرو نوبت در سایت) با بخش پذیرش کلینیک در ارتباط باشید.

اگه می خواهید بدانید میکرونیدلینگ چگونه باعث کاهش منافذ و جوانسازی می شود مقاله زیر را مطالعه نمایید.

جوانسازی و کاهش منافذ باز صورت با کمک میکرونیدلینگ

دیدگاهتان را بنویسید