میلیا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

میلیا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

میلیا به عنوان لکه‌های شیری پوستی شناخته می‌شود. این لکه‌ها کاملا بی‌ضرر هستند و معمولا در ناحیه چشم نوزادان و کودکان دیده می‌شوند. این لکه‌ها به طور موقت بر ظاهر و بافت پوست شما تأثیر می گذارد. این عارضه نیازی به درمان ندارد و معمولاً پس از چند هفته خود به خود از بین می رود. اگر پوست شما یا پوست نوزادتان بعد از چند هفته پاک نشد، با پزشک خود صحبت کنید که چگونه می‌توان به درمان میلیا پرداخت؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید نسبت به این لکه‌های ریز و روشن اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس به درمان میلیا بپردازید‌.

میلیا در کودکان

میلیا چیست؟

میلیا برجستگی‌های ریز و سفید مایل به زردی هستند که در زیر چشم، روی پلک یا اطراف بینی نمایان می‌شوند. در واقع این برجستگی‌ها از رسوبات کراتین تشکیل شده که در زیر پوست تجمع یافته‌اند. ظاهر ناهموار در مو، ناخن و پوست به عنوان خارجی‌ترین لایه، نشان دهنده اختلال در کراتین پروتئین ساختاری است. وقتی که کراتین بیش از حد تولید شود، می‌تواند خوشه‌های کوچک را بوجود آورد و در نهایت منجر به میلیا خواهد شد. علت اصلی ظهور میلیا، تجمع کراتین است. اما موارد دیگری هم وجود دارند که در بوجود آمدن میلیا نقش دارند:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • آسیب پوستی
  • حساسیت در برخورد با پیچک سمی

میلیا چیست و چگونه درمان می‌شود؟

راهکار برای درمان میلیا:

میلیا، هیچ ضرری برای فرد ندارد و نباید برای وجود آن نگران بود. اما ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شخص می‌خواهد هرچه زودتر از شر این لکه‌های کوچک خلاص شود. برای اینکار باید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین درمان را پیشنهاد دهد. در کلینیک دکتر دخانیان برای درمان میلیا از روش‌های درمانی مختلفی استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که هرگونه گودی و تیرگی زیر چشم یا حتی پف چشم، می‌تواند ظاهر میلیا را ناخوشایندتر جلوه دهد. بهتر است قبل از اینکه نسبت به درمان میلیا اقدام شود، بر طبق روتین پوستی مناسب از بهترین ترکیبات مراقبتی مانند پپتیدها، انتی اکسیدان‌ها، کافئین و سایر عوامل آبرسان و مرطوب کننده، استفاده کنید تا به طور کل پیری و سیاهی دور چشم درمان شود.

میلیا را با لیزر درمان کنید.

میلیا هیچ ضرر پزشکی ندارد و افراد تنها به دلیل ظاهر ناخوشایند آن به فکر درمان آن هستند. برای اینکه گزینه‌های درمانی حرفه‌ای را انتخاب کنید، با پزشک مشورت کنید تا بهترین روش درمان میلیا را به شما معرفی کنند. اگر میلیا بعد از ۶ ماه خود به خود درمان نشد، جهت رزرو نوبت مشاوره در کلینیک دکتر خانیان کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید