نانوفت چیست و چه تأثیری دارد؟

نانوفت چیست و چه تأثیری دارد؟

روش های مدرن و جدید بسیاری وجود دارد که می تواند زیبایی را به چهره هر انسانی بازگرداند. یکی از شایع ترین روش های زیبایی، تزریق چربی است. اما امروزه تزریق چربی با روش نانوفت انجام می شود که یک روش عالی و کم خطر برای رسیدن به زیبایی در چهره به شمار می رود.

تزریق چربی منجر می شود تا چهره شادابی و جوانی خود را مجددا به دست آورد، چین و چروک هایی که در چهره ایجاد شده است برطرف شود، و با برجسته کردن گونه ها ترکیب چهره خاصی به انسان ببخشد. معمولا تزریق چربی با روش نانوفت بر روی ناحیه های بسیاری در صورت انجام می شود.

به همین دلیل می توان در زمانی کوتاه در تمام قسمت های صورت، شادابی و جذابیت را مشاهده کرد. اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که تزریق چربی با روش نانو چربی در اصل چیست؟ و به چه صورتی انجام می شود؟

تزریق چربی با نانوفت یا نانو چربی چیست؟

نانو چربی در اصل چربی امولسیون شده و فیلتر شده ای می باشد که می توان با استفاده از تکنولوژی نانو به قسمت های مختلف بدن تزریق نمود. افراد بسیاری هستند که با مراجعه به کلینیک زیبایی تهران، اقدام به تخلیه چربی های اضافی بدن خود می نمایند. چربی های اضافه ای که از بدن خارج می شوند را می توان پس از طی مراحلی، برای تزریق در قسمتهای دیگر بدن آماده کرد. یعنی در اصل چربی را از برخی قسمت های بدن خارج و به برخی قسمت های دیگر بدن می توان تزریق نمود. که این عمل با روش نانوفت انجام می شود.

نانوفت چیست و چه تأثیری دارد؟

سلول های بنیادی که در چربی های بدن موجود هستند، به خوبی قابلیت بازسازی بافت های آسیب دیده قسمتهای دیگر بدن را دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد به سراغ نانو چربی می روند تا با تزریق چربی های بدن خود به قسمت های مختلف در صورت، شادابی و جوابی را به چهره خود بازگردانند.

محققان بسیاری پس از انجام تحقیقات بالینی به این نتیجه دست یافتند، که تقریبا ۶ ماه بعد از تزریق نانوفت در چهره و لایه های زیرین پوست، بهبود بی نظیری حاصل خواهد شد. که این مسئله زیبایی و جوانی را به چهره فرد باز می گرداند.

نانوفت کل صورت در مرکز دکتر رادا خانیان

روند تزریق نانوفت چگونه است ؟

این روش اساسا تنها به بی‌حسی موضعی نیاز دارد. تنها در صورتی از بیهوشی در این عمل استفاده می شود که نانو فت با روشی مثل لیپوساکشن ترکیب شده باشد.
قبل از انجام هر کاری، فرد متقاضی انجام عمل جلسه های مشورتی با پزشک را پشت سر می گذارد تا متوجه شود که آیا انجام این کار برای او مفید خواهد بود یا خیر. سپس نوبت به انجام آزمایش های اولیه می رسد تا قبل از انجام تزریق، اطمینان کاملی درباره سلامتی فرد شکل بگیرد.

اگر فرد مراحل آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارد، وارد فرآیند نهایی کار خواهد شد. در روز انجام تزریق، پزشک ابتدا اقدام به ایجاد بی حسی موضعی در بدن شما می کند. این بی حسی ابتدا در مناطقی صورت می گیرد که قرار است چربی ها از آن برداشته شوند. به طور معمول شکم، اولین و مهم ترین نقطه هدف در چنین کاری به شمار می رود.

نانوفت چیست و چه تأثیری دارد؟

در مرحله بعدی، پزشک لوله های بسیار باریکی به نام کانولا را از طریق چند حفره کوچک به بدن شما وارد می کند و از یک یا دو سرنگ کوچک، برای بیرون کشیدن خون بهره می برد. در این مرحله حدود 20-30 سی سی بافت چربی گرفته می شود. این مرحله بدون درد و عارضه و حساسیت است و از آنجا که بی حسی موضعی هم مورد استفاده قرار می گیرد، فرد می تواند اطمینان حاصل کند به هیچ وجه درد و زخم به همراه نخواهد داشت.

نانوفت چیست و چه تأثیری دارد؟

مزایای تزریق نانوفت چیست؟

۱) نتایج تزریق nano fat کاملا «طبیعی» و  ماندگار هستند و در زمانی بسیار طولانی، همراه شما خواهند ماند.
۲) در تزریق چربی به روش نانوفت، از سلول‌ های بنیادی بدن خود شما استفاده می شود و این موضوع، نتایجی بسیار موثر را به دنبال دارد.
دوران بهبودی پس از انجام تزریق کوتاه است و می توانید خیلی زود به فعالیت های روزمره زندگی برگردید. بین 1 تا 2 روز، می توانید استراحت کنید و سپس با حالت جسمی بهتر از روزهای قبل، به محل کار و یا کارهای روزمره برگردید و ادامه بدهید.
۳) این روش بسیار امن، مطمئن و بدون ریسک است و شما را در وضعیتی پیچیده قرار نمی دهد.-در این متد، تنها زخم های کوچکی در بدن شما به وجود می آیند و عملا نیازی به بخیه نیست.
۴) با استفاده از این روش هم در قسمتی که چربی از آن استخراج شده و هم در روشی که مایع چربی به آن تزریق شده، پیشرفت حاصل خواهد شد.

معایب تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

با این که نحوۀ تزریق نانو فت یکی از امن ترین و استاندارد ترین روش های تزریق چربی به شمار می آید، ممکن است تحت شرایطی خاص و در بعضی افراد عوارضی به شرح زیر داشته باشد:

۱) ممکن است زخم کوچکی در محلی که چربی از آن برداشته می شود و یا در محل تزریق چربی ایجاد شود که نیاز به مراقبت های روزانه برای بهبود پیدا کند.
۲) در موارد بسیار نادر ممکن است فرد به دلیل وجود حساسیت به عفونت های خفیف مبتلا شود که با مصرف دارو ها و آنتی بیوتیک ها تحت نظر پزشک برطرف خواهد شد.
۳) بدن بعضی افراد در محل تزریق دچار تورم، کبودی و درد های خفیف می شود که به مرور و با استراحت و گذشت زمان و اقدام های بهداشتی و کنترلی رفع خواهد شد.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق نانوفت چیست؟

۱) قبل از مراجعه برای تزریق چربی صورت دوش بگیرید.
۲) در صورت مصرف وارفارین یا آسپرین از یک هفته قبل با نظر پزشک معالج آنها را قطع کنید.
۳) در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبیل قند خون، فشارخون و… به کلینیک اطلاع دهید.
۴) در صورت مصرف سیگار یا قلیان آن را ترجیحاً قطع و یا کم نمایید.
۵) در صورت داشتن سابقه تب خال مکرر به کلینیک اطلاع دهید.
۶) در صورت مشاهده کبودی در محل تزریق کمپرس سرد کنید (یخ را بگذارید و بردارید و این کار را چند بار تکرار کنید).
۷) تا یک هفته ورزش سنگین یا فعالیت شدید نکنید و در معرض گرما قرار نگیرید.
۸) تا ۳ روز سر را موقع خواب بالا نگه دارید.
۹) تا یک هفته داروهای تجویز شده را ادامه دهید.
۱۰) پس از عمل مایعات زیاد بنوشید.
۱۱) تا یک هفته خوراک گرم نخورید و در معرض گرمای زیاد مثل سونا و… قرار نگیرید.

چه کسانی می توانند تزریق نانوفت انجام‌ دهند؟

هر شخصی که پوستی پیر یا آسیب دیده داشته باشد، در صورت در اختیار داشتن میزان چربی کافی و مناسب برای تزریق چربی به روش نانوفت و میکرو فت می تواند اقدام به تزریق بکند. لازم به ذکر است که میزان چربی لازم برای تزریق به مناطق کوچک چند میلی لیتر و برای مناطق بزرگ تر 30 الی 40 میلی لیتر چربی نانو برای کل صورت است.

نانوفت زیر چشم در مرکز زیبایی دکتر رادا خانیان

چه کسانی نمی توانند تزریق نانوفت را انجام دهند؟

اگر فردی به طور معمول بی اشتهایی بسیار دارد و یا ورزشکار است و تمام بافت های بدن او بیشتر عضله است تا چربی، معمولاً نمی تواند گزینه و کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به روش نانوفت و میکرو فت یا دیگر روش های تزریق چربی به شمار بیاید.

نمونه کارهای تزریق چربی و نانوفت در کلینیک دکتر خانیان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید