هیالورونیک اسید چیست؟ تاثیر آن در جوانسازی پوست

هیالورونیک اسید چیست؟ تاثیر آن در جوانسازی پوست

پوست، بزرگترین اندام بدن انسان است که وظایف زیادی دارد. این اندام نیز مانند اندام‌های دیگر دچار فرسودگی و پیری می‌شود. بخاطر اینکه تاثیر بسیار مهمی در ظاهر ما دارد، اغلب تلاش می‌کنیم جلوی این فرآیند را گرفته و یا سرعت آن را کاهش دهیم. اگر از محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌کنید، حتما نام هیالورونیک اسید را شنیده‌اید. هیالورونیک اسید، از ساختارهای مهمی است که بدن آن را می‌سازد و یکی از عوامل مهم برای رطوبت رسانی بدن محسوب می‌شود.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در مایعات چشم و مفاصل یافت می‌شود. این ماده به عنوان یک بالشتک و روان کننده در مفاصل و سایر بافت ها عمل می‌کند. اشکال مختلف هیالورونیک اسید برای اهداف آرایشی استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید همچنین ممکن است بر نحوه پاسخ بدن به آسیب تأثیر بگذارد و به کاهش تورم کمک کند. علاوه بر این موارد، این ماده به مقدار زیاد در پوست وجود دارد و یکی از دلایل مهم انعطاف پذیری پوست است.

فواید هیالورونیک اسید:

هیالورونیک اسید به دلیل تمام فواید و کاربردهایی که در بدن شما دارد، یک ماده قابل توجه است. در اینجا فقط چند مورد از فواید اسید هیالورونیک آورده شده است:

*روان‌تر شدن

این ماده کمک می کند تا همه چیز روان‌تر حرکت کند. هیالورونیک اسید به مفاصل شما کمک می‌کند مانند یک دستگاه روغن کاری شده خوب و راحت کار خود را انجام دهد. هیالورونیک اسید از درد و آسیب ناشی از ساییده شدن استخوان‌ها روی یکدیگر جلوگیری می‌کند.

*نگه داشتن هیدراته

هیالورونیک اسید به هیدراته نگه داشتن کمک می‌کند. هیالورونیک اسید در حفظ آب بسیار خوب است. یک چهارم قاشق چایخوری هیالورونیک اسید حدود یک و نیم گالن آب در خود جای می‌دهد. به همین دلیل است که هیالورونیک اسید اغلب برای درمان خشکی چشم استفاده می‌شود. همچنین در کرم‌های مرطوب کننده، لوسیون‌ها، پمادها و سرم‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*انعطاف پذیر ساختن

پوست شما را انعطاف پذیر می‌کند. هیالورونیک اسید به کشش و انعطاف پوست کمک می‌کند و چین و چروک و خطوط پوست را کاهش می‌دهد. همچنین ثابت شده است که هیالورونیک اسید به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند و می‌تواند جای زخم را کاهش دهد.

هیالورونیک اسید برای جلوگیری از پیری پوست

پیری پوست فرآیندی است که همه ما از آن عبور می‌کنیم. از طریق آلاینده‌های محیطی روزانه، اشعه ماوراء بنفش، همراه با افزایش سن، پوست ما به تدریج توانایی خود را برای حفظ رطوبت از دست می‌دهد و ما شروع به دیدن خطوط ظریف و چین و چروک می‌کنیم.

هیالورونیک اسید به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد، به کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف کمک می‌کند. بسیاری از افرادی که از محصولاتی استفاده می‌کند که این ماده را دارند، گزارش می دهند که پوست آنها هیدراته شده است، بافت پوست آنها بهبود یافته و شاهد کاهش کیسه های زیر چشم خود بوده اند.

آیا هیالورونیک اسید برای آکنه مفید است؟

هیالورونیک اسید به طور گسترده‌ای به عنوان یک ماده در کرم‌ها و پمادهایی استفاده می‌شود که جای زخم‌های آکنه را ترمیم یا پنهان می‌کند. تحقیقات محدودی در مورد ترکیب هیالورونیک اسید و سایر داروها برای درمان آکنه انجام شده است، اما تاکنون شواهد زیادی مبنی بر موثر بودن این داروها وجود ندارد. ولی همچنان این ماده برای ترمیم زخم حاصل از آکنه استفاده می‌شود.

هیالورونیک اسید بر پوست چه تاثیری می‌گذارد؟

این ماده که بدن به طور طبیعی تولید می‌شود، فواید زیادی دارد و می‌توان گفت یکی از ساختارهای پرکاربرد در بدن محسوب می‌شود. کمبود این ماده سریع خود را در فرم‌های مختلف نشان می‌دهد، از جمله درد مفاصل، سختی در حرکت مفاصل، پیری زودرس و چین و چروک، خشکی پوست، خشکی و درد چشم.

بنابراین نباید این ماده در بدن کم شود تا این مشکلات بروز نکند. مصرف خوراکی به عنوان مکمل و استفاده به صورت پماد و کرم مرطوب کننده، عموما مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند چین و چروک و خشکی پوست را کاهش دهد. اگر دچار بیماری زمینه‌ای یا خاص هستید، با مشورت پزشک هیالورونیک اسید را مصرف کنید.

هیالورونیک اسید چیست؟ تاثیر آن در جوانسازی پوست

دیدگاهتان را بنویسید