پاسخ به سوالات متداول درباره تزریق چربی

پاسخ به سوالات رایج درباره تزریق چربی
تزریق چربی یکی از‌ روش های زیبایی و درمانی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. پیرامون این‌ موضوع ممکن است برای هر کدام از شما سوالاتی ایجاد شود، در این مقاله سعی داریم به متداول ترین سوالات شما درباره تزریق چربی پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.    

تزریق ژل و چربی از محبوب ترین روش های زیباسازی و جوانسازی صورت می باشد. در بین این موارد، به دلیل اینکه فیلرها و ژل ها مواد مصنوعی هستند مضرات زیادی دارند، گران قیمت هستند و خطر واکنش های آلرژیک را نیز گاهی به همراه دارند با این حال نسبت به چربی شاید تنها و تنها یک مزیت داشته باشند و آن هم سریع و فوری بودن نتایج مشاهده شده می باشد.
اما چربی از بدن خود شما گرفته میشود و احتمال واکنش های آلرژیک برای این تزریق وجود ندارد.

در حقیقت باید بگوییم که رژیم غذایی پس از انتقال چربی به این دلیل اهمیت دارد که در صورتی که فرد دچار کاهش وزن شود اولین جایی که کاهش وزن بر روی ان تاثیر خواهد گذاشت سلول های چربی است؛ بنابراین در صورتی که شما عمل زیبایی تزریق چربی را انجام داده باشید و متحمل کاهش وزن شوید، سلول های چربی تزریق شده از بین رفته و دیگر ظاهر اولیه را نخواهند داشت.
پس رژیم غذایی فرد مراجعه کننده باید به گونه ای باشد که علاوه بر استفاده از مواد مغذی لازم و پرهیز از مواد مضر، مانع از حذف سلول های چربی شود. در ضمن این رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که عادت های ناسالم فرد بیمار پس از عمل زیبایی تزریق چربی را کنار گذاشته و از افزایش وزن او جلوگیری کند.

مواد غذایی مانند آووکادو، ماهی قزل آلا، بادام، گردو، روغن زیتون و روغن نارگیل از جمله موادی هستد که پس از تزریق چربی می توانید از آنها استفاده نموده و به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین مواد فیبردار مانند کلم بروکلی، تمشک، سیب و حبوبات، می تواند موثر باشد.
خوردن چندین وعده ی غذایی کوچکتر در روز سبب می شود که فرد در طول روز سطح انرژی مناسبی داشته و بتواند به انجام فعالیت های روزانه بپردازد. پروتئین موجود در تخم مرغ، ماهی و مرغ به ترمیم بافت ها، ماهیچه ها و پوست کمک می کند.

خود تزریق چربی دردناک نیست. به ندرت پیش می‌آید که فردی به بی‌حسی موضعی و شاید بعد از تزریق به داروی مسکنی مانند پاراستامول نیاز پیدا کند. برداشت چربی معمولاً از ناحیه‌ی شکم و ران‌ها تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد.

قبل از اینکه به سوال آیا تزریق چربی دائمی است؟ پاسخ دهیم باید بدانید که سیستم بدنی هر فردی با فرد دیگر متفاوت می باشد. اصولا  بخشی از چربی تزریق شده پس از 6 ماه الی 1 سال جذب بدن می شود ( البته توجه داشته باشید که شرایط بدنی متفاوت می باشد ) و باقیمانده آن برای همیشه باقی خواهد ماند.
نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که نواحی مختلف بدن با توجه به ساختار آن متفاوت می باشد.

۱) نخستین عاملی که در ماندگاری تزریق چربی بسیار مهم می باشد شرایط فرد متقاضی مانند: سن، جنس، سابقه بیماری خاص، ژنتیک، شرایط محیطی و آب و هوایی و … بستگی دارد.
۲) کلینیکی که در آن تزریق چربی انجام می دهید اگر اصولی باشد در ماندگاری تزریق چربی موثر است.
۳) تعداد جلساتی که برای تزریق چربی و ماندگاری تزریق چربی به کلینیک مراجعه می کنید.
۴) میزان ورزش روزانه و یا پیاده روی که باعث سوزاندن چربی می شود.

حلقه های واضح و  تیره زیر چشم ممکن است به علت نازک شدن و شفاف شدن پوست زیر ناحیه چشم رخ دهد. این حلقه ها را می توان با تزریق چربی که از بدن خود فرد گرفته شده است بهبود بخشید. تزریق چربی زیر چشم یک روش درمان سریع و راحت برای از بین بردن تیرگی زیر چشم است.
چربی می تواند از نقاط مختلفی مثل شکم، پهلو ها و ران ها گرفته شود. شفافیت و نازکی پوست با ایجاد یک لایه چربی زیر چشم پوشانده می شوند و رنگ غیر عادی زیر چشم و فرورفتگی بهبود می یابد.
علاوه بر کاهش گودی زیر چشم، تزریق چربی زیر چشم باعث بهبود چروک های زیر چشم نیز می شود. بسته به نیاز فرد درمان با چربی، میزان آن و محل تزریق ممکن است متفاوت باشد.

معمولا دست ها طی افزایش سن حجم خود را از دست داده و ظاهر استخوانی و چروکیده می گیرند. در این روش چربی را از محل مورد نظر بیمار مثل ، ران ها و پهلو ها می گیریم و آن ها را از سلولهای دیگر جدا و خالص سازی می کنیم و سپس توسط سوزنی متصل به سرنگ به نواحی کم حجم یا چروک های دست تزریق میکنیم.

از آنجایی که لب یکی از نقاط حساس صورت است توصیه میشود برای حفظ زیبایی بیشتر از تزریق ژل برای لب ها استفاده کنید.

تزریق چربی نیز کاملا بی‌عیب نبوده و دارای معایب و عوارضی است. البته، اگر برای انجام این کار به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید، می‌توانید ۹۰ درصد از عوارض آن را کاهش داده و نتایج بی‌نظیری کسب کنید.
از نادرترین عوارض تزریق چربی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
* طولانی بودن دوره نقاهت و نیاز به استراحت بیشتر.
* امکان صدمه به بافت اصلی بدن.
* باقی ماندن جای زخم (نه در تمام افراد)

دیدگاهتان را بنویسید