چه افرادی نمی‌توانند بلفاروپلاستی انجام دهند؟

چه افرادی نمی‌توانند بلفاروپلاستی انجام دهند؟

عمل بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک به‌طور کلی از دسته عمل‌های کم‌خطر محسوب می‌شود که در مواردی باعث بهبود دید بیمار با برداشتن پلک اضافی و افتاده می‌شود و در مواردی حذف بخشی از پلک و چربی‌های اضافه به منظور زیبایی صورت می‌گیرد. اما در هر دو حالت باید توجه داشت مواردی جهت منع انجام این عمل وجود دارد.

در ادامه پاسخ به این سوال پاسخ خواهیم داد: چه افرادی نمی‌توانند بلفاروپلاستی انجام دهند؟

باید خاطر نشان شد اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که انتظارات به شدت بالایی از عمل‌های زیبایی دارید یا به تعبیری دچار وسواس شدید هستید بهتر است قبل از انجام این عمل به طور کامل تحقیق کنید و اطلاع کامل از عمل بلفاروپلاستی داشته باشید.

آیا مناسب عمل بلفاروپلاستی هستم؟

همانطور که گفته شد بلفاروپلاستی عمل کم‌خطری است اما با این حال محدودیت‌هایی برای انجام این عمل وجود دارد. برخی بیماری‌ها از موارد منع بلفاروپلاستی هستند که حتما قبل از انجام این عمل در جلسات مشاوره باید با پزشک در میان گذاشته شود تا پیشگیری‌ها و آزمایشات لازم صورت گیرد.

افراد با چه بیماری‌هایی نمی‌توانند بلفاروپلاستی انجام دهند؟

در صورت دارا بودن هر یک از بیماری‌های زیر باید به پزشک خود اطلاع دهید تا ایمنی سلامت خود را برای انجام عمل تضمین کنید. البته توجه داشته باشید پزشک معالج قبل از انجام عمل برای شما انجام آزمایشات لازم را تجویز می‌کند اما شرح شما از وضعیت جسمانی خود بسیار مؤثر خواهد بود.

  • * افراد با بیماری‌های غده تیروئید، مانند بیماران مبتلا به گروا، هایپرتیروئیسم یا هیپوتیروئیسم.
  • * اگر عفونت دارید، دکتر معالج عمل بلفاروپلاستی را تا زمان بهبودی کامل شما به تعویق خواهد انداخت. بیمارانی که دچار آنفولانزا یا بیماری‌های عفونتی هستند باید تا بهبودی کامل خود صبر کنند.
  • * بیمارانی که به اختلالات خون و به‌طور کلی مشکلات گردش خون از جمله فشار خون بالا یا بیماری‌های قلبی عروقی دچار هستند در انجام این عمل باید احتیاط کنند.
  • * افرادی که مشکلات سیستم ایمنی بدن دارند یا به بیماری‌های حاد ویروسی مانند هپاتیت و ایدز مبتلا هستند باید حتما قبل از انجام این عمل با پزشک خود مشورت کنند.
  • * از مواردی که حتما باید قبل از عمل، پزشک خود را از آن مطلع کنید؛ بیماری دیابت است. توجه داشته باشید بیماری دیابت در هر سه مرحله‌ایی که باشد از بیماری‌هایی است که اگر پزشک از آن اطلاع نداشت باشد باعث ایجاد خطراتی حین انجام عمل می‌شود. گاهی بیماری دیابت که از نگاهی بعضی کوچک شمرده می‌شود می‌تواند از مهم‌ترین موارد منع بلفاروپلاستی محسوب شود.
  • * دیگر مسئله‌ایی که بیمار باید رعایت کند بحث مصرف دارو است. در ادامه سوال افراد با چه بیماری‌هایی نمی‌توانند بلفاروپلاستی انجام دهند باید گفت اگر از آن دسته بیمارانی هستید که داروهایی از جمله آسپرین، بروفن، ایندومتاسین، پیروسیکام و مفنامیک اسید مصرف می‌کنید بهتر است از دو هفته قبل از عمل آن‌ها را به دستور پزشک متوقف کنید.
  • * افرادی که دچار خشکی چشم هستند یا اشک کافی ندارند و غدد اشکی آن‌ها دچار مشکل است نیز ممکن است جراحی بلفاروپلاستی برای آن‌ها خطرناک باشد.
  • * جداشدن شبکیه یا گلوکوم را باید با چشم پزشک معالج خود در میان بگذارید تا بعد از ارزیابی‌ها با تشخیص پزشک عمل جراحی پلک با امنیت انجام شود.

سعی شد به طور کامل به سوال مکرر بیماران متقاضی انجام عمل بلفاروپلاستی مبنی بر افراد با چه بیماری‌هایی بلفاروپلاستی انجام دهند؟ پاسخ داده شود؛ اما به یاد داشته باشید در جریان قرار دادن کامل پزشک از وضعیت جسمانی خود در کنار آزمایشات برای شما امنیت بیشتر در هنگام و پس از جراحی را به ارمغان خواهد آورد.

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی:

از دیگر مواردی که برای بیماران سوال می‌شود، محدودیت سنی است. پزشک به شرایط پوستی و وضعیت افتادگی پلک بدون در نظر گرفتن سن توجه می‌کند. با این حال، بیشتر بیمارانی که بلفاروپلاستی را انجام می‌دهند بیش از 35 سال سن دارند. پس در نتیجه در پاسخ به سوال چه کسانی نمی‌توانند بلفاروپلاستی انجام دهند؟ محدودیت سنی عملا از موارد منع بلفاروپلاستی نیست.

کادر پزشکی مجرب ضامن سلامتی شما

بدیهی است که انجام جراحی بخصوص جراحی‌های زیبایی همیشه استرس زیادی از بابت اعتماد به پزشک خوب، کادر پزشکی مجرب و حرفه‌ایی را داشته؛ اما در این زمینه دکتر رادا خانیان به همراه کادری با تجربه می‌کوشند تا امن‌ترین فضا و جراحی را در کلینیک پوست، مو و زیبایی برای شما عزیزان فراهم آورد.

دیدگاهتان را بنویسید