چه مواردی دوام ژل لب را کاهش می‌دهد؟

چه مواردی دوام ژل لب را کاهش می‌دهد؟

تزریق ژل لب، یکی از روش‌های موثر برای افزایش حجم لب است که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این ژل به مرور زمان جذب شده و اثرش از بین می‌رود. دوام ژل لب به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مواردی امکان کاهش ماندگاری ژل وجود داشته و برای جلوگیری از بروز هر مشکلی باید روش‌های مراقبتی را نیز اجرا نمود. همچنین راهکارهایی نیز پیشنهاد می‌شود تا با انجام آن مدت زمان دوام ژل لب را افزایش دهید.

کاهش ماندگاری ژل لب:

بدن به صورت طبیعی بعد از گذشت مدتی، ژل لب را جذب کرده و مجدداً شما برای ترمیم باید نزد پزشک بروید. اما به طور کلی عوامل زیر منجر به کاهش دوام ژل تزریقی به لب می‌شوند:

جذب طبیعی توسط بدن:

ترکیبات ژل لب، حاوی هیالورونیک اسید است. در واقع بدن به دلیل داشتن آنزیم هیالورونیداز، به مرور زمان هیالورونیک اسید را تجزیه می‌کند. این یعنی نیاز است که تزریق مجدد انجام شود. هیالورونیک اسید یک ماده فعال در تمامی ژل‌های تزریقی بوده که به مرور جذب بدن خواهد شد. اما سرعت جذب در هر فرد، تحت عوامل مختلفی مانند تغییر جریان خون، التهابات، واکنش سیستم ایمنی و سرعت متابولیسم تغییر می‌کند.

چه مواردی دوام ژل لب را کاهش می‌دهد؟

ورزش و فعالیت فیزیکی:

ورزش و فعالیت فیزیکی شدید در دو حالت می‌تواند دوام ژل لب را کاهش دهد. اول اینکه با انجام حرکات سنگین ورزشی امکان جابجایی ژل وجود دارد. جابجایی ژل سبب جذب زود هنگام آن توسط بدن می‌شود.

دوم اینکه درطی انجام فعالیت فیزیکی شدید، آسیب یا ضربه‌های قوی به لب‌ها وارد شده و این موضوع نیز سبب کاهش ماندگاری ژل لب می‌شود. حتی المقدور پیشنهاد متخصصین این است که برای دوام طولانی‌تر ژل لب، در روزهای ابتدایی تزریق، از انجام ورزش‌های سنگین یا فعالیت فیزیکی شدید بپرهیزید.

تغییرات داخلی بدن:

هر تغییری ناشی از تغییرات هورمونی، تغییر وزن بدن و یا حتی افزایش سن می‌تواند در کاهش دوام ژل لب تاثیرگذار باشد. این تغییرات علاوه بر کاهش تاثیر ژل سبب تغییر شکل لب‌ها نیز می‌شود.

تاثیرات عوامل محیطی:

قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سولاریوم، استفاده از محصولات آرایشی و شیمیایی قوی، استخر، سونا و جکوزی، همگی جز عواملی هستند که حجم لب‌ها را کاهش داده و باعث افزایش سرعت جذب ژل لب توسط بدن می‌شوند.

مهارت پزشک و کیفیت ژل:

یک متخصص زیبایی محل دقیق تزریق ژل لب را می‌داند و مهارت وی تاثیر زیادی در طول عمر ژل تزریقی داشته است. علاوه بر آن کیفیت محصول و ژلی که تزریق می‌شود بر ماندگاری و تاثیر مطلوب آن ایفای نقش می‌کند. بهتر است برای اطمینان بیشتر حتماً نزد پزشک حرفه‌ای بروید و از محصولات معتبر استفاده کنید.

 واکنش بدن و سبک زندگی فرد:

بدن هر فرد از متابولیسم و سرعت سوخت و ساز متفاوتی برخوردار است. در پی این موضوع واکنش بدن هر شخص به ژل تزریقی لب متفاوت بوده و سرعت متابولیزه کردن آن نیز فرق می‌کند. سبک زندگی و عادات روزمره مانند سیگار کشیدن در تجزیه کلاژن نقش داشته و سبب کاهش دوام ژل لب می‌شود.

 یادگیری روش‌های نگهداری و مراقبتی:

بعد از تزریق ژل لب برای رسیدن به نتیجه مطلوب پزشک روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهد. انجام تمامی روش‌های گفته شده و پیروی از یک روتین مراقبتی مناسب می‌تواند تا حد زیادی اثر حجیم کننده لب را افزایش دهد.

تزریق ژل لب در کلینیک زیبایی دکتر رادا خانیان کرمانشاه
تزریق ژل لب در کلینیک زیبایی دکتر رادا خانیان کرمانشاه

—> نمونه کارهای تزریق ژل در مرکز زیبایی دکتر خانیان

 نوع برند ژل تزریقی:

امروزه کلینیک‌های زیبایی مشتریان زیادی دارند که می‌خواهند با تزریق ژل، لب‌های خود را حجیم‌تر کنند. در ابتدا به تمام علاقه مندان گفته می‌شود که ژل به صورت طبیعی جذب می‌شود. اما با رعایت یک سری نکات می‌توانید دوام ژل لب را افزایش دهید. یکی از این نکات انتخاب ژل تزریقی معتبر است. ژل‌های تزریقی لب، بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند و تا حد امکان ضرری برای مخاطب ایجاد نمی‌کنند. در واقع شما با مراجعه به کلینیک دکتر دخانیان، نباید هیچ نگرانی بابت کیفیت ژل داشته باشید. چرا که تمامی محصولات در این کلینیک معتبر هستند.

ژل لب به ترمیم نیاز دارد.!

در هر صورت شما بعد از تزریق ژل به لب، باید به فکر درمان آن هم باشید. چرا که از بین رفتن حجم لب، در مدت زمانی مشخص رخ می‌دهد و دوام ژل لب همیشگی نیست. اما نمی‌توان این نکته را در نظر نگرفت که پیروی از راهکارهای مناسب می‌تواند بر مدت ماندگاری ژل لب بیفزاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید