سوالات متداول تزریق چربی به بیکینی

سوالات متداول تزریق چربی به بیکینی

ناحیه واژینال زنان همانند تمامی عضوهای بدن به مرور زمان می‌توانند دچار تغییرات ناخوش‌آیندی شود. این تغییرات ناشی از عواملی مثل زایمان طبیعی و بالا رفتن سن خواهند بود. البته روش‌های مختلفی برای برطرف کردن بسیاری از شکایت‌های زنان مثل لابیاپلاستی وجود دارند که به دلیل تهاجمی بودن چندان مورد پسند افراد نیست. یکی از راهکارهای غیر تهاجمی که توانسته با استقبال بسیاری از مردم همراه شود تزریق چربی به واژن است. تزریق چربی روشی بسیار ایمن و بدون خطرات احتمالی است.
مسائل مختلفی مثل تولد فرزند یا افزایش سن، شکل ظاهری بدن خانم را تغییر می دهند. خانم ها همواره به دنبال این هستند که از ظاهر جذابی برخوردار باشند و تزریق چربی به واژن، یکی از روش های جوانسازی ظاهری برای آن ها به شمار می رود. این فعالیت شاید به اندازه انواع دیگر تزریق چربی، مشهور نباشد اما میزان استفاده از آن هر روز در تمام دنیا در حال افزایش است.

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟

همانند انواع دیگری از تزریق چربی، اولین مرحله مهم از این روش استخراج چربی ها از یک نقطه در بدن شما خواهد بود. این نقطه معمولا جایی در اطراف شکم، ران ها و یا باسن انتخاب می شود. چربی های ناحیه ران، معمولا بهترین انتخاب برای انجام این کار هستند. چرا که این چربی ها معمولا در مقابل ورزش و رژیم، مقاومت بیشتری از خودشان نشان می دهند.

سوالات متداول تزریق چربی به بیکینی
در مرحله بعدی، این چربی ها با قرار گرفتن در دستگاه سانتریفیوژ، خالص سازی می شوند. خالص سازی چربی برای انجام تزریق، کاملا ضروری خواهد بود. چرا که در غیر این صورت به همراه سلول های چربی، خون و مایعات دیگری نیز تزریق خواهند شد. پس از پایان خالص سازی، مرحله نهایی تزریق صورت می گیرد و چربی ها با سرنگ های کوچک، دقیقا به نواحی تعیین شده تزریق خواهند شد. این تزریق موجب افزایش حجم این نواحی می شود و به مرور زمان، زیبایی ظاهری زیادی به واژن و لابیا می دهد. زمان این تزریق بسیار کوتاه اما اثرات آن، طولانی و قابل توجه خواهد بود.

 سوالات متداول شما عزیزان : 

– آیا تزریق چربی به ناحیه تناسلی در یک مرحله قابل انجام است ؟

بله تزریق چربی به واژن در یک مرحله انجام می شود.

-تزریق چربی به لابیا برای چه کسانی مناسب است؟

خانم هایی که واژن آنها با افزایش سن، یائسگی، وراثت یا زایمان طبیعی دچار افتادگی و چروک شده، می توانند تزریق چربی را انجام دهند. همچنین زنانی که:

  •  نیاز به حجم بالای ژل برای تپل کردن ناحیه تناسلی دارند اما هزینه ژل برایشان بالاست.
  •  به تزریق ژل به واژن حساسیت دارند.

-چه کسانی نباید تزریق چربی به ناحیه تناسلی انجام دهند؟

خانم هایی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا دچار عفونت واژینالی هستند، تا زمان بهبودی نمی توانند تزریق چربی را انجام دهند. همچنین این عمل زیبایی برای زنان باردار و شیرده ممنوع است.

-آمادگی هایی قبل از حجم دهی لابیا ماژور با چربی چیست؟

قبل از تزریق باید برخی آزمایشها را انجام داد. اگر عفونت واژینالی دارید، حتما قبل از تزریق چربی باید عفونت را کاملا درمان کنید. رعایت نکات زیر نیز قبل از حجم دهی لابیا با چربی ضروری است:

  • از دو هفته قبل از تزریق نباید الکل و سیگار مصرف کنید.
  • قبل از تزریق آب فراوان بنوشید و از 6 ساعت قبل از تزریق نباید هیچ چیزی بخورید.
  •  قبل از تزریق لابیاهای ماژور را کاملا تمیز کرده و شیو کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید باید به پزشک تان اطلاع دهید.
    • همچنین نباید از چند روز قبل از تزریق داروهای رقیق کننده خون مصرف کنید. برای قطع مصرف این داروها حتما با پزشکتان مشورت کنید.

– رابطه جنسی بعد از تزریق چربی بیکینی امکان پذیر است؟

تا یک ماه بعد از تزریق چربی نباید نزدیکی داشته باشید. چون هنوز چربی با بافتهای بدن خوب جوش نخورده و ممکن است جابجا شود. بعد از یک ماه و با نظر پزشک می توانید رابطه زناشویی را شروع کنید.

-مدت ماندگاری تزریق چربی بیکینی چقدر است؟

به طور طبیعی بخشی از چربی تزریق شده به واژن جذب بافتها می شود. در بعضی افراد میزان جذب بافت بیشتر و در بعضی کمتر است و برای همین ماندگاری متفاوتی دارند. مدت ماندگاری چربی ناحیه تناسلی به موارد دیگری مثل:
• میزان ورزش و نوع ورزشی که انجام می دهید
• رژیم های لاغری
• تغییرات هورمونی
• و بروز برخی بیماری ها بستگی دارد. معمولا چون مقدار چربی که  تزریق می شود کمی بیشتر از مقدار لازم است و برای همین با وجود جذب چربی توسط بافتهای بدن، مقدار باقیمانده برای همیشه باقی خواهد ماند.

سوالات متداول تزریق چربی به بیکینی

-نوع بی حسی در این عمل چگونه است؟

معمولا این تزریق با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی نمی باشد.

-آیا تزریق چربی دردناک است؟

چنان چه بی حسی به خوبی انجام گردد این روش دردناک نخواهد بود. البته به هنگام تزریق چربی ترس و اضطراب بیمار و هم چنین وسعت ناحیه تزریق می تواند در میزان درد تاثیر گذار باشد. به همین علت پزشک به کسانی که دچار اضطراب هستند آرام بخش تجویز می کند که قبل از عمل می توانند میل نمایند یا در حین عمل به صورت تزریقی استفاده می گردد.

-آیا ممکن است چربی بعد از تزریق جا به جا شود؟

سلول های چربی یک بافت زنده اند که از بدن خود فرد گرفته شده اند و بر خلاف انواع ایمپلنت ها یا تزریق ژل و بوتاکس که امکان جابجایی دارند سلول های چربی به بافت مجاور متصل می شوند و خونرسانی به آن ها به عنوان یک بافت زنده انجام می شود.

– آیا تزریق چربی می تواند روی روند پیری اثر کنترل کننده داشته باشد؟

با بالا رفتن سن از حجم بافت چربی زیر پوست کاسته می شود و از آن جا که پوست با این تغییرات دچار تغییر نمی شود چروک ها شروع به پدید آمدن می کنند. با تزریق چربی لایه زیر پوست حجم خود را باز می یابد و خطوط و چین و چروک های پوستی کم می شوند یا به طور کامل از بین می روند.

– آیا می توان چربی استخراج شده را فریز نمود و در صورت خواستن حجم بیشتر تزریق نمود؟

در کشور های غربی به علت هزینه های بالای جراحی به صرفه است که در شرایط خاصی در فریزر های مخصوص این چربی ها نگه داشته شوند ولی در ایران به علت زیاد نبودن هزینه جراحی این کار بی مورد است.

هم چنین دیده شده است که چربی به خود فرد داده می شود که در فریزر های خانگی نگهداری شود که احتمال آلودگی میکروبی و قارچی به شدت بالاست. مدت زمان ساکشن یا روش های دیگر استخراج چربی حدود نیم ساعت است و نگه داشتن چربی به صورت فریز غیر علمی و نامناسب است.

– میزان تزریق چربی تا چه حدی امکان پذیر است؟

در هر نقطه از بدن که تزریق چربی ممکن است چون یک فضای بسته است نمی توان بیش از حد چربی تزریق نمود زیرا به علت کاهش خونرسانی چربی های اضافه از بین می روند و جذب می شوند.در صورت درخواست حجم بیشتر بهتر است طی دو تا سه جلسه تزریق چربی انجام شود تا به حجم دلخواه برسید. البته بعضی افراد پس از تزریق اول نیز به نتیجه دلخواه می رسند که این موضوع به انتظارات مراجعه کننده بستگی خواهد داشت.

جهت رزرو نوبت برای تزریق چربی به صورت و بدن در کلینیک زیبایی نوبهار کرمانشاه کلیک کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید